• jerseyko

hjälp hur ska jag göra? jag saknar hästarna och väntar barn

Det går utmärkt att kombinera!

Jag lånade ut min häst på foder för 3½ månad sen för jag är gravid med mitt andra barn.

Första barnet föddes i oktober 07. Hon gick på sommarbete och så hade jag 2 medryttare som red igång henne under september och oktober. I november började jag rida igen och hade kvar ena medryttaren 2-3 dagar/vecka. Hade med mig sonen.

Sen flytta vi i augusti och hästen kom hit i september 08. I början sov min son så länge på morgonen så då kom svärfar över och var barnvakt om jag hade utsläpp eftersom vi flyttade till ett kollektivtstall. Men sen till vintern så flytta vi fram utsläppet 1 timme och han fick följa med mig.

Jag har gjort allt när han varit med. Utsläpp/Insläpp av alla stallets 14 hästar. Fodringar, hovslagar/veterinärbesök, mockning, skötsel och även ridning.

Men som sagt, en liten nyfödd och en helvild 2½ åring känns inte som det bästa att försöka kombinera med ett kollektiv och en häst som lätt blir uttråkad. Jag vart dessutom sjukskriven tidigt för sammandragningar så de kändes bra att min kompis kunde ta henne. Men jag saknar de något grymt. Och sist jag hälsa på hann hon gå och lägga sig innan jag kom fram så då blev det ingen ridtur.

Men som tur är har jag fortfarande god kontakt med hästägarna i stallet så jag kommer kunna stilla min ridabstinens när bebisen är ute!

Svar på tråden hjälp hur ska jag göra? jag saknar hästarna och väntar barn