• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Emmylou

Hej på er!

Valde faktiskt att boka om BVC-tiden till nästa vecka. Med tanke på hur det vräker ner snö åt alla håll & kanter här är jag glad åt att slippa gå ut!

Adam sover sin lång-vila. Mysigt att vara inne i trygghet med stormen vinandes där utanför. Norrlänningarna skulle nog inte kalla det storm, men en feg 08:a som jag tittar ut med förskräckelse

Hoppas ni mår bra allihop! Kram

• plupp06
    Emmylou skrev 2010-01-27 13:17:52 följande:
    Hej på er!Valde faktiskt att boka om BVC-tiden till nästa vecka. Med tanke på hur det vräker ner snö åt alla håll & kanter här är jag glad åt att slippa gå ut!Adam sover sin lång-vila. Mysigt att vara inne i trygghet med stormen vinandes där utanför. Norrlänningarna skulle nog inte kalla det storm, men en feg 08:a som jag tittar ut med förskräckelse Hoppas ni mår bra allihop! Kram
    Klokt av dig att stanna inne i busvädret, du och A får mysa medans snön vräker ned istället.
  • Bette

Hej,

Jag var i Centrum idag med C och klippte topparna bara, han var lugn hela tiden och sedan handlade vi lite på vägen och så tog vi bilen hem. Jag väntar på att maken skall komma hem, då tänkte jag ta bilen över till en annan affär och köpa blöjor och lite sådant. Inte kul väder, tänker vara inne hela dagen imorgon och mysa med C och titta på TV. Han är världens gosigaste lilla kille. Nu skall jag byta blöja och mata lilla underverket.

Kram

Bette

• Pricken76

Men jösses vad tungt det är att dra vagn i all jäkla snö. Blir helt matt i hela kroppen. Tror att jag går i ide nu, kommer fram till våren när det börjar knoppas på buskarna.
    Här syns knappt trottoarerna, är lättast att gå i gatan men det är läskigt med bilarna.
    Näe du, inga fler promenader i dag.

Tror det blir te och bullar i soffan nu. Sweet!

• kramiiis

hihi visst är det tungt i snön. Drog en väns tvillingvagn i förra veckan. Phjuu var ju helt slut efter en liten bit och då var det ju inte som idag direkt. Haha.

Låter skönt att gå i idé skulle jag oxå vilja göra

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-28 12:48:51 följande:
    Men jösses vad tungt det är att dra vagn i all jäkla snö. Blir helt matt i hela kroppen. Tror att jag går i ide nu, kommer fram till våren när det börjar knoppas på buskarna. Här syns knappt trottoarerna, är lättast att gå i gatan men det är läskigt med bilarna. Näe du, inga fler promenader i dag. Tror det blir te och bullar i soffan nu. Sweet!
    Idag kommer vi vara inne hela dagen och bara mysa, de har inte plogat uppe hos oss. De är alltid sist med att ploga här, har ringt kommunen och gnällt, jag sade att vi är fler barnfamiljer och jag menar man vill faktiskt kunna komma ut med barnvagnen och gå. Jag fattar inte att de inte tänker på oss som har barn och på alla pensionärer med rollatorer och alla de som är handikappade och tar sig fram med rullstolen. Nej nu får det inte komma mer snö tycker jag.

Inatt sov C hela natten rakt igenom, helt otroligt. C sov från kl 22:30-07:00 det var nice, hoppas att det fortsätter så. Inatt var det maken som väckte mig med sina snarkningar istället, man är ju mer lättväckt nu för tiden.

Jag har dragit ur telefonjacken, så skönt och så har jag mobilen på ljudlöst för nu vill jag ha det lugnt och skönt och ringa de jag vill ringa från mobilen. Vi har faktiskt sagt upp vårt fasta abonnemang vi använder inte det så mycket.

Ha en superbra dag i snökaoset

Bette
  • Emmylou

Hej alla!

Här är en till som gärna går i ide´. Jag gillar verkligen vinter & snö, men det här har gått för långt nu.. Får springa ut & skotta när A sover. Vi har en stoor uppfart, toppen i vanliga fall- men jag vet inte var jag ska lägga all snö.. Nyss åkte plogbilen äntligen på vägen & plogade upp en giant vall som jag fick ta mig an. Min rygg vill inte mer! Maken är på kickoff i kväll, så jag får nog ge mig ut & skotta i kväll när A somnat för natten också. Blä...

Bette- kors, vad skönt med en hel natts sömn! A vaknade bara 1 gång, vid 04. Annars sov han från 21 till 07 han också.

Pricken- trottoarer har jag inte sett sedan i höstas, minns inte var det finns några...

Kram alla!

• Pricken76

I dag ska vi vara hemma hela dagen. Får besök av en kompis så det ska bli trevligt. Tänkte då passa på att dammsuga och städa toaletterna, kul va

I eftermiddag kanske jag lägger henne i vagnen och rullar ut på tomten så får hon lite luft i varje fall.

Emmy: Glöm inte att stretcha efter din massiva snöskottning.

Bette: Grattis till en hel natt för dig själv.

Min Skrutta sov 23.45-05:10 Här är man glad för det lilla. Inte fy skam att få sova 5 timmar själv. Hurra.

Trevlig fredag.

• Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-29 09:59:53 följande:
    I dag ska vi vara hemma hela dagen. Får besök av en kompis så det ska bli trevligt. Tänkte då passa på att dammsuga och städa toaletterna, kul va I eftermiddag kanske jag lägger henne i vagnen och rullar ut på tomten så får hon lite luft i varje fall. Emmy: Glöm inte att stretcha efter din massiva snöskottning. Bette: Grattis till en hel natt för dig själv. Min Skrutta sov 23.45-05:10 Här är man glad för det lilla. Inte fy skam att få sova 5 timmar själv. Hurra. Trevlig fredag.
    Det är ju toppen med sömnen nu för er. Inatt sov C från 22:30-05:30 så det är toppen det med, han somnade om vid kl 06:00 och sov till 09:00 så det är bra. Idag skall vi ut och gå en sväng och handla lite. Igår var vi inne hela dagen, förutom att jag precis som Emmy var ute och skottade delar av vår uppfart samt framför huset, jag skottade bort vallen som plogbilen kört upp. Igår på kvällsnyheterna handlade det om all snöröjning, om vart de skall göra av all snö osv, förr fick man tydligen dumpa snön i havet osv. Viss snö får dumpas i mälaren det har de dispans på. Det är helt otroligt vilken vinter vi har, vi går nog inte mot varmare tider utan vi går säkert mot kallare tider tror jag.

Bette
  • Emmylou

Hej på er!

Pricken- jag missade stretchingen efter skottningen tyvärr.. dum man är.. Hastade ut när A sov med babywatcher & telefoner i fickan.

Bette- jag har tyvärr inget hav alldeles i närheten, hade gärna dumpat vår snö.

Ni verkar få sova så bra, är lite avis.. Men, de senaste 2 nätterna har varit bra. I natt blev det amning vid 02. Vid 06 började han låta & krångla i sömnen så till slut tog jag upp honom & gav honom mat. Sen somnade vi om till kl 08. Hade jag inte väckt honom hade jag dels fått ligga & bli väckt av hans ljud & sen hade han förmodligen vaknat vid 7 & inte velat somna om. Kan bli så där om han vaknar i nån speciell skarv där på morgonkvisten.

I dag snöar det bara lite grann.. I fm var det jättevackert väder här, vi var på en skön promenad. Solen sken, snön gnistrade & små små snöflingor virvlade runt & såg ut som silverkonfetti i solen. Det behövdes efter snöovädret!

Skönt att det är fredag! Snart blir det fredagsmys Trevlig helg alla! Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6