Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

ARMANI:

Jag såg på förlossnings akuten igår på 4fakta.
    Då var den en bebis som satt fast med axeln i bäckenet typ.
    Bm fick lägga sig på magen o trycka på...
    Var de så de gick till för dig??

• Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-17 13:55:37 följande:
    Ja på ett ungefär, hade en människa som la sig på magen och tryckte, två stycken som drog upp mina ben samt läkaren som satte om sugklockan och drog. Ingen trevlig upplevelse Men samtidigt är jag tacksam att det gick att få ut henne så "lätt", dom hade ju lika gärna kunnat fått köra oss till op. Synd att jag missade det, hade varit intressant att se det ur en annan vinkel.
    Usch låter inget vidare, men tur allt blev bra i slutändan!

De går på 4 fakta varje onsdag kl 20. Du får börja kika. Rätt kul när de är i Usa. Massa släkt som är med o samlas med kameror o filmkameror vid själva "utdrivningen". Kan säga att det inte är något jag själv skulle vilja vara med om. Sambon räcker gott och väl som stöd och han har jag helst uppe vid mitt huvud under hela förlossningen!
  • Annamamma 83

Hej alla magputande tjejer!

Sitter här med ett nöjdt leende på läpparna, för nu är jag ledig i 16 dagar!
    Sååååå skönt! tänkt att inte behöva ställa den där nedrans klockan på fem på så många dagar nu, underbart!

Så vad ska man hitta på dessa dagar då? Blir mkt bakande. De närmaste dagarna kommer bestå av julbak med barnen. Knäck, fudge, dekorera pepparkakor, kanske lite lussebullar igen?, ska även testa någit en arbetskamrat bjöd på. Vit choklad med polkagris, MKT gott!
    Sen har vi ett 2 års kalas den 29.e, så när juldagarna passerat är det väl dags att börja baka till de. Men det är ju kul!

Annars ska vi bara ta de lugnt. Njuta av ledigheten o juletiden....
    Har köpt med en smörgåstårta från Ica som ska fira ledigheten lite, vattnas redan i munnen!

• Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-18 16:57:30 följande:
    Åååh va gott det lät med både vit choklad med polkagris och med smörgåstårta! Smaskens Njuuuut av ledigheten nu På tisdag går sambon på ledigt å sen blir han hemma med oss tills jag börjar jobba och några några dagar till, ska bli underbart att ha han hemma nu då dottern kommit in i nån ordentlig trotsperiod. Trödde för övrigt ner dottern i full vintermundering i vagnen idag och ser att hon redan vuxit ur den Vagnen alltså.. Har inte haft sufletten uppe på evigheter så jag har inte alls tänkt på det men nu gick det inte att ha den uppe om hon samtidigt ska kunna sitta bekvämt. Så det avgjorde ju det hela iaf, det blir ingen liggdel till denna utan då får den säljas å så köper vi en ny singelvagn ist. Satt och tittade lite på Brio Sing idag, nån som provat den?
    Vad har ni för singelvagn nu då?

Brio sing ska vara bra, men mkt bredare o klumpigare än de liknande modellerna har jag hört..
    Jag har en Teutonia Fun. Den är verkligen liten nätt o smidig, liggdelen är jättesmidig, men de fanns gott om plats för grabben tills han blev minst ett halv år. Dock är de ingen bra fjädring i vagnen, vi som går mkt i skog har verkligen stört oss på detta. De var tyvärr inget man tänkte på när vi provkörde runt den i affären.... går vi på "knögglig" mark så skakar verkligen vagnen massor.

Jämnför ordentligt i affären o tänk på såna bitar man lätt missar =)
    Ska du alltså köpa både en singelvagn o en dubbelvagn nu då, kul kul!

Jag har lagt mitt vagnköp lite på hyllan, tar tag i de efter allt kring jul. Nu är de så mkt utgifter ändå. vi lägger ganska många tusen på klappar o allt runt jul, sen har vi ju även födelsedagen o kalas.
    Men visst tjuvkikar jag på blocket, som "tur" är har de inte kommit ut någon ny easy walker i närheten, lika bra de, så ja slipper grubbla =)
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-18 19:51:30 följande:
    [citat]
    Ja det blir väl så, men inte mig emot Men det får bli efter jul för oss oxå. Ska hålla utkik på blocket i första hand, både med singel- och syskonvagnen. Teutonian ser ju inte heller tokig ut Fjädring har vi inte så stort behov av då vi (jag) mest ränner i stan och på gångvägar. Hittar bara fler och fler vagnar nu som jag fastnar för, såååå svårt!! Vi har en enklare trehjuling nu som vi köpt på nätet, har varit supernöjd med den men nu märks det verkligen att den är för kort i ryggen. Synd då vi annars kunde ha köpt till en liggdel bara för 800:-, billigt och bra, men samtidigt saknar jag att kunna ha henne mot mig oxå. Å jag tror hon saknar den möjligheten oxå.
    [/citat

De är ju så kul med vagnar!
    Jag hade helt fastnat för en babytravel enkelvagn sist. Tyckte den var supersnygg. Men sen var vi på babyproffsen och provkörde och då ändrade jag mig, så de blev några tusen dyrare :-P
    Men jag köpte bara med liggdel först. De hade ju så snygga färger, så jag vilja välja en som kanske passa flicka eller pojk sen. De hade en mörkröd, som var grymt snygg, såg liksom sådär lite "blöt" ut. Den skulle jag haft om de blev en tös. Men det blev en armygrön o ja är väldigt nöjd med den också.

Hade även kollat ut vilken skötväska jag skulle ha. Antingen brios mörklila eller turkosa.
    Sambon fick en inköpslista på bb av mig,så han fick ta turen till Babyproffsen o köpa allt i "pojkfärger", hihi"
    Ville ju så gärna ha en Elodie Details filt, den i camo med krona på. Men den fanns ju i antingen turkos eller rosa, så en sån stod med på listan =) Är så nöjd med den, passar perfekt till army vagnen och sen har ja en skip hop camo väska till det!
    Åh ja älskar detta med shopping!
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-19 09:16:27 följande:
    Va snyggt det lät!! Å jag älskar brio's lila och turkosa färger, dom är så härliga, men jag gillar dom mer som detaljer. Däremot den armygröna och den röda skulle jag lätt kunna ha som färg på vagnens sitt- och liggdel Så blir det en brio för oss så blir det nån av dom färgerna skulle jag tro
    Precis, håller med.
    Blir lite för mkt med hela vagnen i de starka färgerna.
  • Annamamma 83

t h o w e skrev 2009-12-19 09:34:14 följande:

hej! Får jag hoppa in här? Är gravid med vårt andra barn och är beräknad till 9/4.. Har som sagt ett barn innan och han är född den 21/4-08..
    Absolut, Välkommen!
  • Annamamma 83

Börjar känna bakslag.

Hela denna vecka har jag mått väldigt illa på mornarna, dock inte behövt kräkas. Har känt av den där "sjösjukan" en del. Men de har gått över framåt dagen, varit värst på förmiddagen, alltså helt tvärtemot hur ja mådde i början.
    MEN nu ikväll kom det en riktig svacka med riktigt illamående. Var dessvärre tvungen och stoppa ner huvudet i stolen och fick upp stort sett hela dagen intag, URK!
    Hoppas, hoppas nu detta bara var en engångs grej och inget som kommer tillbaka. Känner samma känsla jag hade förut, jag vill ha kolsyrat vatten och frukt...

• Annamamma 83

Ni vet de där trycket man får om man ligger på rygg.
    De känns som jag har de trycket hela tiden idag, även om ja ligger på sidan, sitter står eller vad som helst.
    Känner mig liksom anfådd, hjärtat klappar snabbt o ja är yr, näst intill svimfärdig, o ja känner liksom trycket i ryggen hela tiden.

vrf blir de så? är de bebisen som ligger långt bak o trycker tro?

• Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-20 10:30:19 följande:
    Så känner jag oxå då bebis ligger långt bak och trycker mot kroppspulsådern. Känner mig då alldeles matt i kroppen, blir andfådd för minsta lilla och orkar absolut ingenting alls. Har du provat att lägga dig på bägge sidor å se om det känns bättre på den ena ist för den andra? Eller om du lägger dig så gott du kan på magen, alt lägger dig långt ut på soffkanten och låter magen vara utanför kanten så att bebis liksom lättar från området?  Om inget hjälper kanske du ist ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra, att hjärtat får arbeta så hårt så du känner dig yr och svimfärdig låter ju inget vidare, så långt har det inte gått för mig som har fått det att lätta om jag ligger på sidan..
    Trycket har lättat en aning, men inte helt. Blir lite bättre när jag går. sitta tillbaka lutad i soffan går inte. Får se hur de blir i veckan, ska till bm nästa måndag.

Nu när vi var ute o gick med en hund o en unge på bob, så fick jag väldigt ont. trycket nedåt åkte ja tyvärr på denna gång med,råkade stressa lite när vi skulle ner för en backe, de fick jag sota för. förmodligen ligger väl denna bebis också långt ner då. bara o sakta ner tempot o gå saaaaakta,så funkar de fint.

Kom bara på en sak när vi var ute, ja känner mig redan klumpig o får ont när ja går och det är för tusan 4 MÅNADER KVAR!!!!!!
    känns inte de väldigt länge eller? När jag ränker vecka 24 så tänker jag, nu går de snabbt, men tänker man att det är 4 ,månader kvar, så känns de ju som en hel evighet, med tanke på hur mkt man kommer växa, hur klumpig man kommer hinna bli... oj oj oj!

Hoppas ni andra mår bra! jag sa till min sambo när vi var ute att det är ju tur ja slipper foglossning än så länge i alla fall, man får se de positiva i de hela.
Svar på tråden Aprilmammor 2010