• ElinC

Ny vänner i Östhammar-Uppsala län sökes

Hej!
    Jag bor iochför sig inte i Östhammar men på Väddö (bara 6 mil bort).
    Jag är hemma med min dotter, snart 5 månader, och min pojke, snart 3 år. Har också lite behov av nya vänner. Speciellt med äldre barn, eftersom min stora gärna vill ha kompisar. Vi brukar gå på öppna förskolan, men just nu gör vi ett uppehåll för lillans skull, eftersom svininfluensan har kommit till väddö. Så vi håller oss till att träffa dem vi vet är friska...
    Vart kommer ni ifrån från början. Jag växte upp utanför Uppsala, har flyttat runt lite och landade på Väddö för 5 år sedan.

• ElinC

Jo då, här finns det massor med läger... Jag bor ca 5 km från Barnens Ö där de flesta
    är. Här är det väl som det är på de flesta ställen på vischan. Det är betydligt skönare på vintern. Slippa trängseln på ica och all trafik och så. Så mycket att göra finns det väl inte. Man har fullt upp med huset och så... Men vi har inte så långt till Norrtälje. Där finns det ju mer. Går ni på babysim? Det gjorde vi med stora killen när han var bebis. Då åkte vi till Östhammar varje söndag. Det var rätt bra där. Men den här gången finns inte tiden, så lillan får bli utan simträning.

• ElinC

Här finns det inte ens en lekpark, tyvärr. Vet att byalaget jobbar på det, men det blir väl inte av förrän ungarna är stora. Man får hitta på annat att göra. Tänkte åka ut och ha picknick i skogen nu någon dag. Passa på att leta vitmossa till avdentsljusstaken. Då har man fått en dag att gå :)
    Jag trivs bra på landet, men så är jag ju uppväxt också, så jag är väl van. Jag bodde ett tag i lägenhet i Märsta, men det var inte min grej. Vad gör du annars? När du inte är mammaledig? Har du nått jobb i Östhammar? Jag jobbar som personlig assistent men det var länge sedan. Jag har haft så jobbig foglossning så sjukskrivning och föräldrarledighet har avlöst varandra. Nu är det 3,5 år sedan jag jobbade. Om man bortser från en månad mitt i.

• ElinC

Jodå det funkar... Man får hålla sig till skogsvägar och lite större stigar. Annars kan jag ha henne i ringsjal också. Men nu börjar hon bli så tung. Funkade bättre när hon var riktigt liten. Det är nästan värre med en treåring... som helt plötstligt kan få för sig att han inte ska ta ett steg till. :) Härlig ålder det där...
    Ja foglossning är inte roligt... Har kommit tidigt i båda mina graviditeter. Den senaste var riktigt jobbig. Det märktes att man hade en till att ta hand om då. Så nu får det nog dröja länge innan det blir nått mer barn här.
    Var ifrån i Stockholm kommer ni ifrån? Jobbigt att sitta och pendla dit sen. Men det borde väl inte vara några problem med lärarjobb, eller?
    Vet du föresten om julmarknaden har varit i Östhammar. Vi var där förra året, men den var nog ganska tidigt har jag för mig.

• ElinC

Min son är likadan, fruktansvärt mammig, eller vad man nu ska kalla det. Vi har lekstuga i vardagsrummet just nu. Han klarar inte att leka på sitt rum utan mig. Nej, han går inte på dagis. Jag har aldrig varit så mycket för det där om jag inte är tvungen. Han började när föräldradagarna var slut. Men han trivdes inte, så när jag blev gravid och sjukskriven efter en månad så fick han sluta. Jag gillar att ha honom hemma men visst är det påfrestande ibland. Speciellt nu när treårs trotsen verkar dra igång på allvar. När är din stora född? 06? Vilgot blir 3 år den 12 december så nu är det snart kalasdags här. Vi var hos tandläkaren idag. Det var ju en upplevelse. Det gick tillslut, men det var inte lätt att få honom att öppna munnen.
    Jag kommer från skuttunge... Det ligger en bit norr om uppsala. De flesta brukar känna igen det om man har åkt E4an norrut. Många som reagerar på namnet.

Svar på tråden Ny vänner i Östhammar-Uppsala län sökes