Är 38 för gammalt för att skaffa barn?
Jag undrar om det inte är så att läkarna har någon slags checklista eller något. För 6 veckor sedan födde jag min son som dött i magen dagen innan. Dagen efter förlossningen, när jag satt med honom i famnen och försökte förstå att jag inte skulle åka hem med ett levande barn, kom läkaren in för ett samtal. Bla tog han upp hur vanebildande och lätt det är att bli beroende av de sömntabletter vi fått för att kunna sova på natten. Bara det kände helt absurt. Men sen började han också att prata om preventivmedel. Bra preventivmedel på kort respektive lång sikt. Jag kom mig inte för att avbryta honom utan satt snällt och lyssnade. Jag är 41 år och vet också det mesta om preventivmedel! Jag tror inte att det handlar om att de anser att vi är för gamla och borde skydda oss bättre utan helt enkelt att det är något de måste ta upp med oss. Du är inte för gammal för barn! Tråkigt att du fick så hemskt bemötande med praktikanten och allt. Lycka nu till i morgon. Bra att du bad om en annan läkare!