Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

såg något SJUKT: vuxna med blöjor! Kan någon förstå?

Såg att någon hade skrivit att man kommit förbi barnstadiet då man är vuxen, och att det är sjukt att man behöver komma tillbaka till det o börja använda blöjor..

Jag kan säga att då jag blir sjuk eller trött så åker jag tillbaka direkt till tiden då jag var 3-4år.. Och jag blir grinig och kan gråta som en treåring och gnälla efter min mamma.. Vill bli uppassad som om jag vore tre-fyra år igen..Känna tryggheten som man hade då man var liten alltså..

Jag antar att jag då är lika sjuk som dem som använder blöja och har något fel i huvudet?
    För jag söker ju oxå tryggheten o trösten som dom som använder blöja i många fall?

Jag tycker att folk ska sluta att döma o håna andra människor som inte är som alla andra.
    Jag tycker det är ALL HEDER åt dom som verkligen vågar stå för sigsjälva och att dom inte är som "alla andra"!

• Felicia6

Mamma Anna, det som du pratar om nu.. Att folk inte vet gränserna och kan då lika gärna gå över till att gå på ett barn..
    Kan inte det hända inom alla situationer? Ska vi då döma alla som gillar att utöva det hemma i sängen?

Finns ju vissa som gillar att leka att dom blir våldtagna av sin sambo tex.. Ska vi då döma dom, för att det finns en liten procent av dom som kanske tar det steget längre o börjar våldta på riktigt?

Eller som som gillar bondage.. Ska vi döma alla dom dom gillar att bli bundna hemma i sängen och piskad, bara för att vissa börjar leva ut det på riktigt o tar främmande människor o kidnappar dom och binder dom o piskar?

Om vi i såna fall INTE ska döma dom, VAD exakt är skillnaden mellan mina två exempel och just exemplet med att använda blöja?

• Felicia6

wozzgirl, du har rätt.. alla har rätt till sin åsikt. Men då vill jag gärna höra dina argument för just din åsikt.
    VARFÖR tycker du det är fel och varför tycker du att det är "lite väl"..?

• Felicia6

Jag håller med twentyone. Så länge det inte skadar någon och att bägge är med på det hela så ser jag inget fel i att dom utövar det heller. och det gäller alla saker som twentyone räknade upp.

Sen är det en annan sak om jag själv skulle vilja va med om det, eller utöva det. Men det är en stor skillnad på att själv gilla det, och på att ändå respektera andra för deras val.

Skulle heller inte lämna min sambo om han skulle ha njutning för dessa saker, för jag älskar honom oxå för den han är. Men jag skulle kanske inte vilja delta i allt tillsammans med han, men jag skulle respektera han och acceptera han för det ändå.

Svar på tråden såg något SJUKT: vuxna med blöjor! Kan någon förstå?