såg något SJUKT: vuxna med blöjor! Kan någon förstå?
Jag sitter och har ont i magen, så arg är jag.
Vem är du trådstartaren att avgöra vad som är sjukligt beteende eller inte, när du inte ens förstår eller har något intresse av att ta reda på vad infantilism eller ageplay går ut på? Blöjor, nappar och leksaker kan exempelvis användas för att markera maktförhållandet mellan en dominant och en undergiven partner. Det kan också handla om en fetisch, det vill säga att ett föremål (i det här fallet en blöja) eller hur ett material känns och låter, är tändande. Det kan handla om en längtan efter att lämna över (den sexuella) kontrollen till någon annan. Ja, det är onormalt i betydelsen att det är icke-normativt. Men det är inte mer eller mindre sjukt än att raka sig mellan benen, ha sex där ingen fortplantning är möjlig, doggy och allt annat tänkbart och otänkbart. Bara mindre accepterat. Och jag skulle bli mycket förvånad om någon infantilist sade att det är mamma-barn-relationen man tänder på. De jag känner gör det inte.
Om jag känner många? Tja, ett par stycken. Jag är inte infantilist själv, men jag är en deltagare i deras värld. Själv är jag sexuellt undergiven och bland mina 'kinks' finns smisk, våldtäkts- och förnedringslekar. Det innebär naturligtvis inte att jag vill bli slagen, våldtagen eller förnedrad på riktigt (alltså det som inte är SSC - safe, sane och consentual). Glöm aldrig bort att det handlar om ROLLSPEL. Mig veterligen har det inte hänt mig någonting, och min undergivna sida har jag känt till betydligt längre än innan jag kunde känna mig säker på min sexuella identitet.