Min pappa har leukemi
Vill bara skriva av mig lite. Anonymt för att det kan vara skönt ibland att få vara anonym. Min pappa har akut leukemi, han fick det konstaterat i augusti. Världen gick sönder för mig. Alla som har en förälder och fått beskedet att den personen har cancer förstår säkert hur jag mådde, det var liksom som att bara falla, falla, falla... Hur kan man känna såhär? Rent logiskt är jag ju vuxen nu, inget barn vars värld blir betryggad av min pappa. Men ändå var det lite så jag kände, en del av tryggheten försvann.
Pappa fick påbörja cellgiftsbehandligen omgående. Han tog emot behandligen bra och snart kunde läkarna konstatera att han var fri från cancern. Behandligarna fortsätter som vanligt iallafall. Och nu på senaste provtagningen får vi veta att nu har han lite leukemi. Lite? Vilket fånigt ord. För mig blev det här beskedet bara som en ny kalldusch. Vad händer nu? Tänk om det går fort och så har han snart kroppen full av leukemi. :(
Jag är så ledsen. Ledsen för min älskade pappas skull, jag vill så gärna att han ska få bli frisk och få sitt liv tillbaka. Jag är ledsen för min egen skull, jag behöver min pappa massor med år till! Ledsen för mina barns skull. De är ännu små och de har en fantastisk morfar, ingen får ta honom ifrån dem!!!
Jag behöver prata med andra som gått igenom detta. Allra helst med de som kommit ut på den andra sidan cancern, den friska sidan!
/Vuxen rädd dotter
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-14 11:36
Nu har vi fått besked om att han kommer att behöva benmärgstransplantation.