Dålig viktuppgång enligt mig.....
Min dotter föddes i v 32+5 hon vägde 1605 gram och var 41 cm alltså lite liten för sin vecka.
Hennes viktuppgång har hittills varit väldigt jämn men jag tycker ändå det går så långsamt, kurvorna har varit bra och bvc är inte oroliga. När jag frågar om tillägg eller hur jag ska göra för att få henne att öka i vikt bättre så får jag inga riktiga svar.
Hon är nu 8 månader korrigerat och väger 6980 gram och är 67 cm lång, jag vet att man inte ska jämföra men jag tycker att andra prematurer har haft en mycket snabbare viktuppgång. Träffade ett tvillingpar som var födda i samma vecka och samtidigt som min dotter och de var jättestora.
Min dotter föddes med en missbildning på matstrupen och har därför lite besvär med att äta hon blir trött på att svälja och jag får dela upp maten i flera små mål. Just nu får jag i henne en portion gröt, 2 stora burkar mat och ca 150 ml välling på en dag, vill få i henne mer men hon orkar inte. Hon har aldrig fått tilllägg vad jag vet skulle vara de första två veckorna på neonatalen men sen vi kom hem har inget sådant varit på tal om.
Så har hon haft en långsam viktuppgång eller är det jag som överdriver?