Andrietta skrev 2009-11-10 20:10:20 följande:
Förlåt. Men nu orkar jag verkligen inte läsa genom alla bra (och mindra bra) svar ( de är ju ncis på tnv;))Hur som. Jag tänker vara den onda nu igen. När jag nyligen annmälde dagis och alla i min väg efter att min 5 åring blev sexuellt utnyttjad av en annan 5 åring var de en som sa"Barn lär sig inte detta från ingenstan. Det har sett de eller vart med om det själva"Är de nån som funderat på de? Läste lite högre upp om nån som anklagade föräldrarna och massa som försvarade dem. Men..... BARN FÖDS OSKYLDIGA OCH LÄR SIG. Är de nån som sett killen med blåmärken och liknande? Eller slår pappan mamman eller nåt sånt?Usch. Nu spårade de ur ordentligt. Det jag ville säga med de hela iaf. Jag hoppas verkligen att din lilla tjej mår bättre och att inte de satt för djupa spår.
Ett barn med tex ADHD skulle kunna göra en sådan sak utan att ha "sett" det.
vet en 4 åring med detta som slog sönder rutan med knytnäven på förskolan, för att han inte kunde hantera en situation. han hade inte ont sa han han blev bara så arg, efter skämdes han något enormt.
De kan i många fall liksom inte hejda sig när frustrationen väl sätter igång, det låser sig och de kan inte hejda sig även om de vill och de egentligen vet att det de gör är fel.
men visst kan pojken även sett något, varit utsatt för våld hemma osv...
Något står uppenbarligen inte rätt till