The Morticia skrev 2009-11-10 21:09:51 följande:
Du tycker inte man bagatellsierar om man skriver "misshandel" om en regelrätt och dessutom grov misshandel?Det tycker
jag.Nu menar inte jag att barnet ska isoleras i ett vitt madrasserat rum, utan att han inte ska vara med andra barn om han inte kan låta bli att slå halvt ihjäl dem. Han kan ju vara på en avdelning med likasinnade där det finns pedagoger för just sådant eller ha en person som bara är med honom hela tiden. Men när lärarna av någon anledning måste lämna rummet så får de ta med honom eller se till att han är sysselsatt med något borta från de andra barnen en liten stund. För att ha ett barn med den typen av problem med andra barnoch som dessutom misshandlar andra går faktiskt bara inte, det är helt oacceptabelt på alla sätt och vis.
Du skrev att man inte ska ha störda barn ihop med normala. Vet du att det allra bästa för min son som har vissa funktionshinder är just att vara tillsammans med normalstörda barn, det ger både honom och de andra barnen otroligt mycket.
Visst på vissa ställen finns det dagis för t.ex barn med autism, men tror du på allvar att det finns överallt? Och tror du verkligen att ett barn utan nån som helst diagnos skulle få pats på ett sånt dagis?