Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Här och nu skrev 2010-10-09 23:35:07 följande:
    Och stackars lilla pojke, som inte fått hjälp att lära sig att det var fel eller fått stöd att undvika att göra henne illa. Lika synd om båda. Pojken mer mentalt. Flickan mer fysiskt.
    jag tycker fkatiskt inte det, trots att mitt barn bitvis är aggresivt när hon mår dåligt ( hon har autism)

I den situationen är det mer synd om offret, dvs ts dotter

Hur mår din dotter idag TS?
  • SaramedM
    Här och nu skrev 2010-10-10 22:34:21 följande:
    Det går fortfarande inte att separera pojken från händelsen och med tanke på din ton i tråden, är det svårt att tro att du har erfarenhet av särskilda behov.
    vet du att hade detta hänt min dotter hade jag inte kunnat agera lite lugnt och samlat som TS och hennes man har gjort, trots att jag lever med npf varje dag i familjen
  • SaramedM
    alvaereva skrev 2010-10-11 08:44:18 följande:
    Härligt att höra att din son har ett fungerande liv idag
    De allra flesta som får hjälp får ett fungerande liv.

De barn jag haft runt mig har alla helt okej liv idag också, förutom en då eftersom hon dog i cancer (flickan med schizofreni som jag nämnt tidigare i tråden)

När man väl står där mitt i allt kaos med ett utåtagerande och otroligt frustrerande barn kan det vara svårt att förstå att barnet någonsin skulle kunna fungera normalt, men ofta går det. När det gått några år kanske man till och med kan skratta åt vissa händelser som fått en att gråta tidigare.
    jag är djupt imponerad över hur ni hanterat detta faktiskt, som mamma till ett barn med npf
    Många hade krävt att få veta vem det var, krävt att barnet skulle sluta på förskolan etc etc
  • SaramedM
    alvaereva skrev 2010-10-11 09:24:40 följande:
    Tack När det gått några veckor fick vi faktiskt veta vad pojken hette av en ren slump. Men det gjorde ju inte att man tog reda på mer om vem det var. Det låg inte i vårt intresse att veta mer än att pojken fick den hjälp han uppenbarligen behövde, både för hans skulle och för andra barns.

Som fostersyster till barn med npf har man ju fått vara med i hela den här svängen med att föräldrar kommer hem och hotar både mina föräldrar och barnen i fråga samt ger en utskällning. Det är inget beteende jag tycker är trevligt så jag skulle själv inte heller göra på det viset.
    Som sagt, en stor eloge
  • SaramedM
    Här och nu skrev 2010-10-12 13:58:11 följande:
    Det enda jag begär är att man ser mer än till sig själv och inte påstår sig ha kunskap man inte har.
    gör du det i dina inlägg?
  • SaramedM
    Här och nu skrev 2010-10-12 14:22:35 följande:
    Nej, inget barn är en jävla unge o det borde varje vuxen person förstå.
    det tycker ju inte TS heller men jag lovar att de allra flesta hade spontant tänkt så vid en liknande situation

Du begär att man inet ens ska reagerar när ens barn blir misshandlat!
  • SaramedM
    Hemmaföräldern skrev 2010-10-16 19:28:51 följande:
    Nu får du ett råd du inte har bett om men är det lugnande medicin eller annan liknande medicin så tycker jag att du ska vara försiktig. Små barns hjärnor är under utveckling och jag är starkt misstänksam till mediciner som ska vara ångestdämpande. Vissa saker kanske borde få läka ut under mycket närhet, beröring och kärlek istället och en trygg och lugn vardag, så att barnet kan hitta tillbaka till sin jämvikt och sin tro på livet.
    Det finns inga lugnande medel som är receptfritt!
    Och desutom finns det vissa barn som behöver äta ångestdämpande
  • SaramedM
    alvaereva skrev 2010-10-16 21:00:06 följande:
    Nej det är det inte. Skulle aldrig ge något sådant om det inte var absolut nödvändigt. Dessutom finns väl inget sånt receptfritt? Det hon får är som sagt receptfritt och icke beroendeframkallande.
    nej det finns det inte
    det är desutom så att om man överväger att ge sånt till sina barn har man väldigt bra skäl
  • SaramedM
    Hemmaföräldern skrev 2010-10-22 19:17:59 följande:
    Små barn är små barn och de behöver lära sig socialt samspel i samspel med en vuxen men de behöver också hela tiden vägledning och någon som ser till att de inte skadar varandra. De vet och kan ju inte, speciellt inte när de är riktigt små. Är de äldre så ska det naturligtvis fungera om det är en sund och bra förskola som har tillräckligt med personal... om inte så kommer barnen att utagera på ett eller annat sätt.

www.hemmaforaldrar.se/forskol_for_de_allra_mi...
    alla problem beror inte på att barn är på förskolan, inse det

Och 4 åringar hör inte till de minsta på förskolan!

Jag blir så förbannad att du alltid hävdar att det är själva förskolevistelsen som förstör barnen
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!