Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!
Åh, herregud jag bara gråter av läsa det här. Mitt hjärta lider med er! Fy fan vad hemskt! Sånt här får inte ske! Usch, vad hemskt. :~(
Åh, herregud jag bara gråter av läsa det här. Mitt hjärta lider med er! Fy fan vad hemskt! Sånt här får inte ske! Usch, vad hemskt. :~(
Kuddmys:
Ibland får man tänka efter det man skriver. Ja, det här är familjeliv. du får mer än gärna tänka rationellt och analysera en sådan situation men tänk efter före och tänk på att TS är en människa som sitter där framför skärmen och läser det du skriver. Hon är med all anledning upprörd över ditt inlägg även om den var helt rationell. Hon skrev tråden för att skriva av sig och precis som i andra fall när någon har blivit utsatt för ett färskt trauma så vill man absolut inte ha det där tänket igång.
Tänk så här när någon händelse har precis skett:
vid dödsfall är det ok att vara rationell då?
vid mord?
vid våldtäkt?
vid grov misshandel?
Äh, tänk efter före! Med all respekt!
The Morticia skrev 2009-11-10 19:54:26 följande:
Jag skulle gärna vilja se dessa förståsigpåare hur de skulle ha tacklat en sådan här situation om det hade gällt deras eget barn!
Nu ska jag utelämna en sak.
Min bror. Han var sådan. Hur han blev när han blev vuxen.... otäckt.
Så ta det här på stort allvar. Jag varnar!
eller snarare ALLA små människor som lär sig vad fröken visar är acceptabelt. Barn kan inte resonera. De behöver tydlighet i felaktiga socialasituationer.
Det är som en stor klunga av små människor som bevittnar det här sättet. Jag tror inte att det är bra för barn att uppleva en sådan neutral reaktion. Barn fostrar sig själva genom hur vuxna reagerar och med ord. Inte bara ord i neutralt känsloläge.
loggar ut. god natt.
alvareva: bränn dig inte på en människa i ett forum. Du är värd bättre än så!
Jag vill påminna återigen att respekt till en mammas situation borde också betänkas när man skriver så känsloneutralt i hennes tråd. Det är så fult gjort men inser man inte det så har man kanske inte berikat sitt liv med medmänsklig kontakt.
jag sänder också en tanke till er. *kram* Äntligen är det helg och jag hoppas att hela er familj får en riktigt trevlig myshelg! ♥ ♥ ♥
T C skrev 2009-11-13 19:54:28 följande: