• WiJu

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Jag lider så med er dotter och er föräldrar.
    Gråter när jag läser om hur det gick till, hur hon ser ut och hur hon mår nu nån dag senare.
    Vill bara säga att ni gör helt rätt i allt. Hoppas er dotter mår bättre snart.
    Vad skönt att personal kring dagiset tar sitt ansvar och hjälper er dotter nu.

Stora varma styrkekramar till er.

• WiJu
    Nella skrev 2009-11-12 22:33:12 följande:
    Jupp vet det också, därför det låt ganska konstigt att dom inte hadde koll..har ni samma regler i sverige?1 vuxen på 5 stora barn 3-6 åroch1 vuxen på 3 små barn 0-3 år?:)
    Det är inte så längre. Inte i våran kommun iaf. Det handlar om antal barntimmar. Dessutom höjs taket för antal timmar/personal hela tiden. Barngrupperna är JÄTTEstora idag och många som jobbar på förskolorna får inte gensvar från kommuen när de talar om hur illa det är. Tror många föräldrar skulle bli mörkrädda om de visste hur många barn/personal det faktiskt kan vara.

Sen får personal självklart inte missa sådana här saker, men jag kan förstå att det händer, tyvär.
    Visst har personal det ansvaret, men det är kommunerna och staten, som sätter regler och gränser.
    Jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att detta är det sista hemska som händer innan de högre makterna inser hur viktiga barnen är och att man inte kan göra hur stora barngrupper som helst. Det slår förr eller senare (som här) mot barn, föräldrar och personal. Det är knappast de högre upp som mår dåligt!
  • WiJu

Ni är inga hemska människor! SJÄLVKLART tänker ni på ER dotter och ingen, inget annat! Tror ingen som upplever detta bryr sig om hur de andra mår, det är andras uppgift isf, inte eran.

Fruktansvärt att folk kan hoppa på er i eran situation. Var är medkänslan?

Stora styrkekramar till er alla.

• WiJu

Jag är så glad för att höra att det gåyy bra för er dotter. Tycker ni gör helt rätt.
    Måmga styrkekramar till er alla tre.

Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!