Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

men asså... "inte närvarande"?? vart fan var idioterna??? Ute så är man ju alltid FLER än en, och börjar några barn slåss så är man där på tre röda.

dessutom har jag ALDRIG hört talas om eller sett ett större barn hoppa på ett litet. ALDRIG. en knuff eller så visst, men aldrig allvarligt. Det är inte normalt. Nåt är fel på ungen. Om det är mentalt eller om han själv farit illa.

Anmäl. Anmäl för ditt barn, för att pojken behöver hjälp (kanske resurs?) och för att dagispersonalen har brustit i sin roll.

/barnskötare

The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Lady Dahmer
    moretime skrev 2009-11-10 10:13:53 följande:
    Jamen det finns också riktiga rötägg... ett exempel är väl den sjuka Tomas Qvick, hans berättelser om sin hemska mamma och uppväxt tar ju de andra syskonen avstån ifrån och fattar inte vad han pratar om, han är helt enkelt psykiskt sjuk.Ska den mamman ta ansvar för hans handlingar också då???
    eh ja. vet man nåt om seriemördare så vet man att nyckeln finns i barndomen.
    att quicks syskon inte vill kännas vid hans berättelser behöver inte innebära att det inte är sant. Tvärtom. Många barn som blir utsatta för övergrepp och misshandel blir inte trodda ens av närmaste familj. man förnekar. vä'ldigt vanligt.
  • Lady Dahmer
    WhiteAngels skrev 2009-11-10 10:31:30 följande:
    Ni skulle nog prova att jobba på en förskola innan ni uttalar er.Sånt kan hända varsom helst när som helst,bara tråkigt att sånt händer.
    skitsnack. att barn börjar slåss händer ofta, men INTE att en fyraåring MISSHANDLAR en tvååring. eller att NÅT barn misshandlar ett annat överhuvudtaget. De får aldrig chansen. Som personal så är man där på en gång och avbryter. PÅ EN GÅNG.

Jo jag jobbar på förskola.
  • Lady Dahmer
    trolltriss skrev 2009-11-10 10:34:32 följande:
    hade de fika rast eller?????blir så arg på sån personal... mina har också tendenser till detta ... att hellre prata med varandra än barnen
    fast där vill jag bara flika in att vi BEHÖVER prata med varandra. Vi planerar, diskuterar det som hänt under dagen, diskuterar problem, pedagogisk verksamhet osv.

de enda tiden som finns till det är oftast vid utevistelsen. Att vi står i en klunga beror oftast på att vi behöver ha ögon åt alla håll. Så medans vi pratar med varandra så tittar vi runt ordentligt hela tiden.

Dessutom så är vi som personal där för ALLA barn. Jag kan inte sätta mig i sandlådan med lisa och pelle, för då blir vi en pedagog kort. Leker jag med två eller tre barn så kan jag inte övervaka resten.

Det är svårt att förklara, men det är inte så som det kan verka. De allra flesta som jobbar inom förskolan är proffessionella och framförallt där för barnen.
  • Lady Dahmer
    WhiteAngels skrev 2009-11-10 10:36:00 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:34:56 följande: Man kan inte ha ögonen med sig över allt,ingen vet hur många personal dom var just vid tillfället eller när på dagen det var eller om det var andra barn som behövde hjälp.
    jo man SKA ha ögonen med sig. är gården byggd så att man inte ser in i alla vinklar så placerar man sig så att man gör det. man är aldrig mindre än två på gården.

Och när det händer nåt så är man där och avbryter. att ett barn blivit ensam så pass länge att det hinner misshandla ett annat är under all kritik. det finns ingen ursäkt. SPECIELLT då man vet med sig att just det barnet är våldsamt.
  • Lady Dahmer
    froppen skrev 2009-11-10 10:27:27 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:17:17 följande: Men snälla............... Quick är en diagnosticerad vuxen MAN och läs på om hans diagnoser/ störningar.Här gäller det en 4- åring som är så vanligt "störd" så att ord inte ens finns för detta(detta barnet är liksom ALLA BARN idag gränslöst uppvuxen).Men kanske ADHD bland överspända fl- mammor gäller då?Ni är ju så superduktiga här ni på att ställa en massa olika diagnoser.Vad ska samhället med en massa experter till när en massa FL- mammor finns?Och vad ska barnen med sina FÖRÄLDRAR till när FL finns; ligga i blöta blöjor och gråta för mamma ska bara skriva ett inlägg på FL klart?Fina mammor.................:/
    jag är lite av en expert på seriemördare, men tack ändå.
  • Lady Dahmer
    froppen skrev 2009-11-10 10:27:27 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:17:17 följande: Men snälla............... Quick är en diagnosticerad vuxen MAN och läs på om hans diagnoser/ störningar.Här gäller det en 4- åring som är så vanligt "störd" så att ord inte ens finns för detta(detta barnet är liksom ALLA BARN idag gränslöst uppvuxen).Men kanske ADHD bland överspända fl- mammor gäller då?Ni är ju så superduktiga här ni på att ställa en massa olika diagnoser.Vad ska samhället med en massa experter till när en massa FL- mammor finns?Och vad ska barnen med sina FÖRÄLDRAR till när FL finns; ligga i blöta blöjor och gråta för mamma ska bara skriva ett inlägg på FL klart?Fina mammor.................:/
    och blöta blöjor och ligga och skrika? vad pratar du om?
  • Lady Dahmer
    WhiteAngels skrev 2009-11-10 10:43:25 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:39:30 följande: Jo jag vet oxå hur det går till på en förskola!Och på måååånga fskl är man i bland bara en personal som går ut med barnen och en stannar inne..
    visst i enstaka fall, men då har man med sig så många barn man klarar av. Jag har åkt på utflykter själv med fem ungar, men som sagt - man har koll. 100% koll i så fall.
  • Lady Dahmer
    vet bäst83 skrev 2009-11-10 11:03:23 följande:
    Visst kan saker hända ett tjyv nyp, någon rycker en annan i håret alltså små bagateller.Men det ts beskriver har hänt hennes dotter ska inte kunna hända speciellt inte när man vet sedan tidigare att 4 åringen kan vara aggresiv.Här har helt klar förskolan brustit i sitt arbete och någon behöver ställas till svars. Rutinerna behöver ses över och ändras för sånt här ska inte få hända.Skulle vilja se hur du reagera om det var ditt barn som råkade ut för det här tror inte du skulle rycka på axlarana och säga ja ja det är sådant som händer-
    jo precis, det är det jag menar. barn slåss, de blir arga, de nyps, bits, rivs. Men som du säger - det som TS beskriver händer inte på en sekund.
  • Lady Dahmer
    kuddmys skrev 2009-11-10 11:06:19 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 11:04:27 följande: Är själv pedagog o hade ALDRIG gått ut med en hel barngrupp själv. Då hade jag stannat inne.
    det är det ideala. i de allra flesta fallen så går det utmärkt att man är två ute och kanske en inne.
  • Lady Dahmer
    hewa skrev 2009-11-10 11:11:05 följande:
    Men föräldrarna är väl i allra högsta grad ansvariga för hur barnet beter sig på dagis? Allt annat är ju att helt lämna över uppfostransansvaret på förskolan & skolan och var 17 hamnar vi då?!Ja, just det, ungefär där vi är nu... Nu menar jag INTE föräldrar som kämpar med näbbar och klor för att deras barn med olika funktionshinder som gör att de har svårt att fungera socialt i en grupp ska få den hjälp de behöver och har rätt till. De föräldrarna tar ju sitt ansvar, även för hur barnet fungerar på förskolan. Sen att de inte kan vara med och bevaka sitt barn 24/7 är en annan femma. Det vore förmodligen inte det långstiktigt rätta heller, även om de kunde.Men ALLA ungar som beter sig illa kan omöjligtvis ha en diagnos, varken känd eller okänd. Det finns faktiskt föräldrar som helt släpper taget och en kommentar om att föräldrar inte är ansvariga för hur barnet beter sig på dagis ger mig mardrömar!
    m. nja. visst är föräldrarna huvudansvariga för fostran av sitt barn, men när man lämnar barnet på dagis så lämnar man över ansvaret för barnet med allt vad det innebär.
  • Lady Dahmer
    godis skrev 2009-11-10 11:27:37 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 11:15:31 följande: Jag förstår verkligen inte.. Är det bara jag som har helt annan uppfattning än er här? Jag kräver till hundra procent att personalen har uppsikt över mina barn och jag kräver till och med att de vet vilka kläder som tillhör vem. Jag kräver att personalen känner mina barn MEN jag ber dom inte fostra mina barn. Jag ber dom underhålla och ha uppsikt över mina barn undertiden jag är på jobbet. Att fostra dom är mitt jobb. Att dom ska säga till när saker är fel är en självklarhet men ansvaret ligger på mig som förälder att mina barn kan leka i grupp. Utan slåss och bitas. Han är FYRA år. Det är inget litet barn som har gjort det och alla här som har barn i den åldern vet att en fyra åring inte beter sig så. Det kan man inte skylla på dagispersonal. Man kan skylla på dagiset och undra varför i hela helvetet barnet får gå kvar däremot.
    fast det ÄR vårt jobb att lära barnen rätt och fel, att lära dem sociala regler, att visa dem hur man gör i vissa situationer. Vi lär dem konflikthantering, empati osv osv.

det är en del av den pedagogiska verksamheten. Vi är inte bara barnpassare.
  • Lady Dahmer
    WhiteAngels skrev 2009-11-10 11:20:22 följande:
    så ett barn som bär sig illa åt har inte det bra hemma?
    barn agerar. ett barn som slåss och bär sig illa åt mår inte riktigt bra. och anledningen har oftast med hemförhållandena att göra. det behöver inte innebära att barnet missköts eller blir slaget, det kan handla om en sådan enkel sak som att föräldrarna ligger i skilsmässa, eller att de bråkar eller att de helt enkelt har olika regler.
  • Lady Dahmer
    godis skrev 2009-11-10 13:54:22 följande:
    Men det är väl ändå inte samma sak heller?? Hon har ju blivit utsatt för våld av en annan! Hon har inte trillat och slått sig..
    verkligen inte. hade jag blivit misshandlad på jobbet så hade jag varit rädd för att gå dit.
  • Lady Dahmer
    Gizzie skrev 2009-11-10 14:06:19 följande:
    jag känner ts och hennes dotter! Hennes dotter är världens goaste, skulle aldrig slå nån eller liknande. Plus att hon är en pytteliten tjej på ca 11kg. På flickans dagis visste dom att pojken va våldsam och hade gjort liknande förr. Först och främst är de personalens fel att detta kunde ske. Dom VET att pojken har problem coh att han skulle hållas under uppsikt. Det är en sak om de vore en bitmärke, men flickan är helt misshandlad! Och pojken har några allvarliga problem. Han har visat våldsamt beteende och han kan prata av sig, men att ge sig på en tvååring som inte pratar är inte okej! och min första tanke är vart var personalen??? Det här har inte hänt på en ögonblick utan måste ha tagit tid! Det fattas massvis med hår på hennes huvud altså måste pojken ha dragit av henne mössan mm. Kan de ha varit så att personalen har suttit inne och fikat eller liknande?På min sons dagis hade dom en pojke som bet andra barn och då fick han en egen assistent. Man kan inte ha kvar en pojke där när denna gör alla andra barnen illa!!!!!!Kram till dig
    de måste vara helt inkompetenta. jag kan fika OCH se till att ungarna överlever när jag är på jobbet.
  • Lady Dahmer
    WhiteAngels skrev 2009-11-10 14:36:19 följande:
    sicket jäkla skitsnack!
    åh jo! Barn är ögontjänare. många ungar är skötsamma så länge vi tittar, men sekunden vi lämnar rummet eller kollar bort då jäklar.
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2009-11-10 15:48:38 följande:
    Exakt!Jag tror att såna här grova händelser oftare har en bakgrund än olika diagnoser folk oftast drar till. Ett så litet barn gör inte så här utan det finns något bakom.
    och diagnos eller ej, att barnet har en diagnos ursäktar inget. Man blir inte elak och våldsam bara för att man har adhd.
  • Lady Dahmer
    kuddmys skrev 2009-11-10 17:33:07 följande:
    Ja, men att barnen inte träffas löser inget och det är väldigt svårt att förklara för pojken, varför han inte får träffa flickan. Det är inte hans fel att personalen brast.
    fast skulle du vilja träffa nån som misshandlat dig??
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!