Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:38:00 följande:
fast där vill jag bara flika in att vi BEHÖVER prata med varandra. Vi planerar, diskuterar det som hänt under dagen, diskuterar problem, pedagogisk verksamhet osv. de enda tiden som finns till det är oftast vid utevistelsen. Att vi står i en klunga beror oftast på att vi behöver ha ögon åt alla håll. Så medans vi pratar med varandra så tittar vi runt ordentligt hela tiden. Dessutom så är vi som personal där för ALLA barn. Jag kan inte sätta mig i sandlådan med lisa och pelle, för då blir vi en pedagog kort. Leker jag med två eller tre barn så kan jag inte övervaka resten. Det är svårt att förklara, men det är inte så som det kan verka. De allra flesta som jobbar inom förskolan är proffessionella och framförallt där för barnen.
min personal diskuterar mer vad som händer i helgen överskriften på tidningen och nybygget bl a de har tid för planering OCH rast jobbar själv vid en löpande bana, där har vi ingen tid att prata med varandra, vi har paus, rast och planeringstid, precis som personalen vid förskolan.
jobb är jobb...