Inlägg från: moretime |Visa alla inlägg
  • moretime

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Fruktansvärt! Om de inte kan hålla uppsikt på den här killen som gjort det måste han ju solklart ha personlig assistent!!!
    Polisanmäl absolut, skulle också gjort det, samt bytt fsk.

• moretime

Jag tycker också att du ska ringa till någon stor tidning, då brukar det hända nåt...

• moretime

Zack o Bella skrev 2009-11-10 09:54:51 följande:

Men blir inte 4-åringen lite uthängd då?Eller det beror väl kanske på vart man bor..moretime skrev 2009-11-10 09:53:03 följande:
    Klart de inte ska hänga ut 4-åringen, men de kan skriva om händelsen och intervjua kommunledningen samt experter och trycka på så det sätts in tillsyn på killen.
  • moretime
    konkelbär skrev 2009-11-10 10:07:57 följande:
    Har nog säkerligen en hel del med uppväxten att göra ska du se. Föräldrar har stora möjligheter att påverka hur barnen blir, även i vuxen ålder.
    Jamen det finns också riktiga rötägg... ett exempel är väl den sjuka Tomas Qvick, hans berättelser om sin hemska mamma och uppväxt tar ju de andra syskonen avstån ifrån och fattar inte vad han pratar om, han är helt enkelt psykiskt sjuk.
    Ska den mamman ta ansvar för hans handlingar också då???
  • moretime

Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:17:17 följande:

eh ja. vet man nåt om seriemördare så vet man att nyckeln finns i barndomen. att quicks syskon inte vill kännas vid hans berättelser behöver inte innebära att det inte är sant. Tvärtom. Många barn som blir utsatta för övergrepp och misshandel blir inte trodda ens av närmaste familj. man förnekar. vä'ldigt vanligt.
    Man kan bli psykiskt sjuk pga fel mellan signalsubstanserna i hjärnan , eller en hjärntumör, eller skada där omdömet sitter i hjärnan.
    Precis som man kan få en fysisk sjukdom utan att det är mammans fel.
  • moretime
    kuddmys skrev 2009-11-10 10:51:24 följande:
    Det är lika illa att ditt barn blir slaget som att de inte kan hjälpa fyraåringen att behärska sig. Barn med dålig impulskontroll har samma rätt till dagis som ditt barn.
    Absolut, men med extra resurs åt den våldsamma lillkillen!
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!