Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Fy fan så hemskt!!

Den förskolan borde ruskas om ordentligt!!!!!

• Me o Mike

Är det förskolan du skulle anämla?Missimo84 skrev 2009-11-10 09:40:40 följande:

Jag struntar i vem det är som gjort fel i den här situationen, hade det där varit mitt barn så hade jag anmält på fläcken!Oavsett vilket, så ska INGET barn behöva utsättas för något sånt här.Usch... mammahormoner i svallning, men detta är ju oacceptabelt.Hoppas dock att din tös mår bättre idag.
  • Me o Mike

Men blir inte 4-åringen lite uthängd då?
    Eller det beror väl kanske på vart man bor..moretime skrev 2009-11-10 09:53:03 följande:

Jag tycker också att du ska ringa till någon stor tidning, då brukar det hända nåt...
  • Me o Mike

Absolut, men det är ju FEL att 4-åringen ska bli uthängd i media!

froppen skrev 2009-11-10 10:09:02 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 09:54:51 följande:
    Föräldrarna är ju ansvariga för sitt barn................ Eller hur tänkte du som nu?
  • Me o Mike

Men kom igen! Det som ts beskriver händer inte på 2 röda sekunder!! Personalen måste ha varit borte ett bra tag!

WhiteAngels skrev 2009-11-10 10:36:00 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 10:34:56 följande:
    Man kan inte ha ögonen med sig över allt,ingen vet hur många personal dom var just vid tillfället eller när på dagen det var eller om det var andra barn som behövde hjälp.
  • Me o Mike

Hade ett barn kanske knuffat till lite (som barn brukar) eller retat eller vad som helst. DÅ hade man kunnat ta det lugnt, men detta är väldigt EXTREMT och då ska man inte bara vänta..

WhiteAngels skrev 2009-11-10 10:46:00 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 10:44:08 följande:
    Min tro.ok skrev inte att det var ok men tyvärr händer sånt ..Hon kommer ingen vart med att anmäla det.Varför inte ta det lungt ist och låta personalen göra en åtgärdsplan.
  • Me o Mike

Ja, det är det jag menar..

kuddmys skrev 2009-11-10 10:58:03 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 10:56:15 följande:
    Den åtgärdsplanen skulle gjorts tidigare. Här behövs en anmälan.
  • Me o Mike

Precis.

godis skrev 2009-11-10 11:15:59 följande:
    Hennes barn har precis blivit misshandlat av ett annat barn och du säger vänta på åtgärdsplan? Anmäl istället så det utreder hans hemsituation för den verkar knappast vara stabil.. Uppenbarligen fattas han ju något som han itne får där.
  • Me o Mike

Där kan jag hålla med dig lite..
    Min son kan vara ganska buffig och "bråkig" men han har det bra hemma hos oss!

WhiteAngels skrev 2009-11-10 11:20:22 följande:
    så ett barn som bär sig illa åt har inte det bra hemma?
  • Me o Mike

ja jag håller med.

godis skrev 2009-11-10 11:44:04 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 11:33:22 följande:
    Det är väl klart alla barn kan vara lite buffiga och bråkiga. Det har jag väl inte sagt nåt om heller? Jag säger att det denna pojken gjorde var helt över gränsen på normalt beteende och något är fel hos honom. Eller jag tycker det är fel på hans föräldrar. Det är faktiskt föräldrar som gör fel.
  • Me o Mike

Fast barnen är oftast mer på förskolan än med sina föräldrar. (iaf när man jobbar heltid)
    Så självklart blir det så att personalen "uppfostrar" eller hur man ska säga.

godis skrev 2009-11-10 11:53:53 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-11-10 11:37:56 följande:
    Du finns inte till för att fostra mitt barn. Du finns där för att vägleda det under tiden jag är på jobbet. Du ska vara en trygg punkt för mitt barn när jag inte kan vara det. Men du kan aldrig ta på dig lika stor del i mitt barns liv som jag gör som förälder. Även om du är ansvarig under tiden jag på jobbet så är jag ändå mera ansvarig än dig även när jag på jobbet. Om något skulle hända när jag är på jobbet så är det ändå mitt fel. Det kan du aldrig ta bort som barnskötare. Du kan aldrig få mer än den lilla del du har.
  • Me o Mike

Ja, samma här. Personalen är guld på mina barns förskola.. Och mina barn avgudar alla som jobbar där.

nyluring skrev 2009-11-10 12:03:35 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 11:56:10 följande:
    Sant.Jag är evigt tacksam för all "hjälp" (eller vad jag nu ska säga) av personalen på förskolan!Hur skulle vi kunna vägleda och fostra vår son utan personalens hjälp då vi arbetade heltid?
  • Me o Mike

Men hur bra mår 4-åringen då?? Tycker inte man ska flytta på NÅGOT av barnen.
    Det löser absolut inga problem.

JosieJosie skrev 2009-11-10 12:08:34 följande:
    Ja, och jag tycker att man SKA flytta på 4-åringen, inte 2-åringen då jag inte tycker man ska tvinga henne gå kvar på samma förskola som 4-åringen.
  • Me o Mike

Så då är det bättre att sabba mer för den som troligtvis mår värst här?
    Ja, 2-åringen mår så klart skit nu men det kommer att gå över! Hon är en liten plutt så dom glömmer.
    Men han har antagligen något djupare än så!!!

JosieJosie skrev 2009-11-10 12:12:50 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 12:10:05 följande:
    4-åringen är inte prioriterad för mig och det kan dessutom mycket väl vara så att h*n är utåtaggerande för att han inte trivs i miljön av någon orsak. För mig är 2-åringen helt enkelt prioriterad i ett sånt här läge och det löser absolut hennes problem. Flytta på 4-åringen och ta tag i problemet genom extraresurser någon annanstans.
  • Me o Mike

Ja jo, nu antar jag bara.. Man kan ju inte göra så mycket annat när man inte har hela storyn liksom.

JosieJosie skrev 2009-11-10 12:41:23 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-10 12:26:26 följande:
    Nu gör du massa antaganden som du inte vet något om. Och om en ska prioriteras här så ja, då anser jag att det är tvååringen.
  • Me o Mike

Ja jag hade nog faktiskt ringt till 4-åringens föräldrar!

• Me o Mike

Mycket bra skrivet!!

Miss Lau skrev 2009-11-10 13:50:43 följande:
    Nu vet ju ingen här i tråden hur denne pojkes föräldrar har reagerat och vad de gjort. Men jag känner många föräldrar som bönat och bett om utredningar, kämpat för att barnen ska få assistenter, slitit sitt hår för att få ordentlig hjälp och som vid varje hämtning är rädda/gråtfärdiga över vad de ska få höra. Inte för att de är sämre föräldrar än oss andra utan för att de har barn med speciella behov. Är jäkligt lätt för oss med normalstörda barn att sitta och skrika "ta ansvar" och att det är föräldrarnas fel. Så enkelt är det inte. Och när barnet är på förskolan kan föräldrarna inte ta ansvar för sitt barns agerande utan där MÅSTE ansvaret vila på personalen.
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!