Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!
The Morticia skrev 2009-11-10 04:32:53 följande:
Herregud! Jag hade fått ett frispel från helvetet kan jag ju säga. Den ungen måste de ju isolera på något vis så att det inte upprepas, samt se till att rätta till whatever som är fel i huvudet på ungen för något är det ju alldeles uppenbart. Ingen frisk 4-åring gör så. Att man ens har störda barn med normala kan jag inte för mitt liv fatta.
blir så ledsen när jag läser ditt inlägg vad tänker du med?jag har en son som har ADHD med autistiska drag han var just så när han var mindre, han fick sin diagnos när han var 10 år. det är inget fel i huvudet på honom alls tvärt om han är mycket smartare än många andra. men att isolera gör bara problemet större och värre.
för att få ett sånt barn att inte göra någon annan illa är att vara med och visa hur man ska göra istället. oftast är det inpulserna som styr "det bara händer" inget barnen tänker på eller kan hjälpa där är det vuxna som ska visa vägen.
och informera föräldrarna om vad som hänt så även föräldrarna kan hjälpa till att vägleda barnen.
jag själv fick ofta reda på sådana händelser flera veckor efter det hänt av andra föräldrar vilket är tråkigt.
superkatten skrev 2009-11-10 07:44:48 följande:
Min flicka har också blivit slagen av en pojk på hennes dagis och han har varit på henne flera gånger och särskilt henne. Även när vi träffat honom på ett annat ställe så va han på henne. Personalen försökte byta dagar på barnen för att de inte skulle gå ihop. Nu i höst så blev det ändrat så de fick gå ihop igen och min flicka som är snart 3 år säger att han slagit henne med pinne i magen men personalen har inte sett något. Min flicka vill inte gå på dagis för hon är rädd för honom så nu har jag tagit hem henne för jag är föräldraledig. Man undrar hur barnen kan bli så våldsamma när de är så små.