Inlägg från: Gung Ho |Visa alla inlägg
  • Gung Ho

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

alvaereva skrev 2009-11-09 21:15:34 följande:
    Hon har massa kala fläckar i hela huvudet, typ 10% av håret är bortslitet, ett köttigt bitsår i pannan och två stora bulor på ena sidan huvudet och rivsår i hela ansiktet. Plus en blödning i vänster öga. Personalen vet att det var en fyraåring som gjorde det. Min dotter är två år. Dom vet inte hur det har gått till för dom var inte närvarande när det hände. När dom hittade dottern låg hon med ansiktet ner i asfalten och bara skakade! Vi har suttit på akuten hela dagen! Jag är så jävla förbannad, ledsen, arg, rädd och mitt hjärta blöder för min dotter! Alltså VAD är det för ett barn som gör något sådant? Okej att en tvååring kan nypas eller dra i håret och sånt nångång då och då, men det här är ju ren misshandel! Det måste ha tagit ett tag för ungen att få min dotter så illa däran. Enligt personalen har pojken gjort sånt förut och har ett oberäkneligt sätt. Men HUR kan dom då lämna honom utan uppsikt? Som att det inte vore nog att lämna en liten tvååring utan uppsikt. LÄTT att vi ska anmäla det här. Jag ville bara skriva av mig.
    När min grabb började på ny (större barn) avdelning bet han inom ett par dagar tre barn('vanliga' barnbett, dvs inget som blödde eller så). Då hade personalen några dagar 'punktmarkering' på honom, dvs han var aldrig själv med andra barn. Sen slutade han när han kommit in i gruppeb.

Självklart skall ju ett barn med känt våldsamt beteende behandlas på samma sätt! Det finns väl även en gräns då barnet kanske inte är lämpligt att ha på dagis då man inte kan garantera de andra barnens säkerhet.
  • Gung Ho
    Zaria skrev 2009-11-10 00:53:49 följande:
    Jag tycker nog det är minst lika illa om inte värre när vuxna människor sitter och önskar livet ur småbarn, än när ett småbarn slår ett annat ordentligt
    Jag skulle vilja säga mångdubbelt värre utan undantag.
  • Gung Ho
    katta246 skrev 2009-11-10 23:24:51 följande:
    Personalen har brustit i tillsynen JA! men vad är anledningen???? det vet inte vi! Det går inte bara skylla allt på alla andra.

***Föräldrar har alltid det yttersta ansvaret och ja vi betalar pengar till kommunen för att de ska tillhandahålla god omvårdnad om våra barn och med det innebär större barngrupper och färre vuxna.***
    Ta ett besök i förskolan en dag och se hur de jobbar och sliter för att allt ska rulla och kom tillbaka sen och skriv vad ni tycker om deras jobb
    Din logik går ej ihop... Du skriver att vi betalar pengar till kommunen för att de skall tillhandahålla GOD omvårdnad....och sedan att DET innebär att det blir större barngrupper...
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!