Inlägg från: Jessica24 |Visa alla inlägg
  • Jessica24

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Vet inte vad jag ska säga... Men detta var bland det vidrigaste och mest hemska jag hört på länge.
    Hoppas att er lilla dotter snart repar sig, både fysiskt och psykiskt.

Jag anser att en stor anledning till att det händer sådana här saker är att allt ska "mörkläggas" inom förskolan.
    Hade man kunnat tala mer öppet om saker och ting, så tror jag att en stor del av alla problem och "problembarn" (hittade inte ett bättre ord), hade kunnat undvikas.
    Man hade fått en större förståelse för en del barns agerande (OBS! Säger INTE att man ska ha någon som helst förståelse för TS fall) och sätt att vara.
    Men som det är nu, så ska det tisslas och tasslas om allt, trots att det skett en ordentlig misshandel av ett litet barn.

• Jessica24
    Zaria skrev 2009-11-10 00:29:18 följande:
    Är det ok att skriva likadant om dina barn/familj om dina barn skulle slå ett annat?
    Ursäkta att jag lägger mig i... Men i detta fallet handlar det inte om att slå, utan om misshandel.
    Slåss gör dagisbarnen "varje dag", men det lämnar inga spår, varken fysiskt eller psykiskt och båda barnen mår oftast bra efter en kram och en lätt tillsägelse.
  • Jessica24
    Zaria skrev 2009-11-10 00:33:22 följande:
    "slag" räknas också som misshandel om man vill märka ord,även om det inte lämnar spår...=)
    Nja, inte då det kommer till dagisbarn.
    Att "ta lätt" på (skriva slag då det är ren och skär misshandel) sådana händelser är farligt och fel.
  • Jessica24
    Zaria skrev 2009-11-10 00:55:26 följande:
    Orka hålla på att märka ord, vad som hänt står i TS vilket alla förhoppningsvis läser om de läser tråden. Sedan om du stör dig på att jag skrev "slår" istället för misshandel då jag inte orkade skriva alla TS barns skador gång på gång i tråden får stå för dig.
    Nu var det ju inte jag som märkte ord, utan du Zaria.
    Så man kan ju undra hur du orkar?!
    Skriva om alla skador? Hur har du fått för dig att du skulle behöva göra det?
    Det räcker kort och gott med ordet; MISSHANDEL
  • Jessica24
    Zaria skrev 2009-11-10 01:01:26 följande:
    Jaså? Uppenbarligen orkade du ju gnälla på att jag skrev slag och inte misshandel... Måste vara skönt att inte ha större problem än så här i livet än vad folk skriver för "fel ord" på ett internetforum =)
    Nu blir det bara tramsigt här, läser jag.
    Jag märkte inte ord, utan anmärkte på händelser och det är skillnad.
  • Jessica24
    Zaria skrev 2009-11-10 01:15:24 följande:
    Märkte ord, du tyckte jag skrev fel ORD eftersom jag skrev "slå" istället för misshandel. Tydligen viktigt för dig, eftersom det bara är du som brytt dig, resterande har fattat vad jag menat
    Eller så har dom inte läst ditt inlägg?
    Eller så var dom mitt uppe i en annan diskussion med dig?

Jaja, hörredu... God natt och sov så gott!
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!