Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

TS jag är så ledsen för er och er dotters skull! Sitter här med tårar i ögonen. Min dotter börjar på förskola i januari och då är hon 21/2 år och om nåt sånt skulle hända hända henne vet jag inte vad jag skulle göra. Jag känner spontant att det är förskolan som brustit. De borde ha haft bättre uppsyn på barnen. Jag skulle ha haft väldigt svårt att ta tillbaka mitt barn till den förskolan. Vi vet inte vad för "fel" det är på pojken men förskolans personal borde se till barnen.
    Stor kram till er alla! Jag kan bara föreställa mig hur jävla ont det gör i dig just nu. Jag känner verkligen med dig.

• MalinEddie

Alltså var var personalen när detta hände?! Är det väldigt stora barngrupper och lite personal eller vad är det frågan om?

• MalinEddie

TS vad glad jag blev när jag läste uppdateringen i TS! Jag hoppas att det kommer gå bra i fortsättningen och att ni, er dotter och även pojken får den hjälp ni behöver.

• MalinEddie
    Gaby 01 skrev 2009-11-10 20:07:52 följande:
    Jag får lite rysningar när man kallar förövaren för offer. Offret i detta fallet är flickan och ingen annan. Sedan om pojken är ett offer i andra sammanhang så må så vara MEN just i detta fallet är han det INTE. Det är flickan som är offret och det är viktigt att poängtera för annars kan alla som misshandlar släta över vad de gör med en enkel axelryckning.
    Fast barnet som misshandlade TS dotter var 4 år och vem vem hur han har det? Han kan mycket väl vara ett offer. Jag tror verkligen det finns bakomliggande orsaker till hans beteende.  Enligt min menning är det främst förskolan som har brusit. De borde ha haft uppsyn och skulle jag vara förbannad på någon så är det främst dom!
  • MalinEddie
    Zaria skrev 2009-11-10 20:17:26 följande:
    Ja,och speciellt när de VISSTE att pojken redan innan kunde vara utåtagerande, verkade ju inte vara första gången något hände runt honom, dessutom borde det ju tagit ett tag för honom att göra TS dotter så illa.
    Precis! Frågan är väl VAR var personalen?! De skulle jag verkligen vara förbannade på om det var mitt barn.
  • MalinEddie
    The Morticia skrev 2009-11-10 20:58:44 följande:
    Precis. Men det är nog lite så att om man har barn som har diagnos så är man helt rabiat i att försöka bortförklara, bagatellisera och släta över ett sjukt beteende. Nu generaliserar jag men det verkar ju inte bättre i den här tråden i alla fall.
    Jag har inte ett barn med diasgnos men tycker verkligen att det främst är förskolepersonalen som brister i den här historien både när det kommer till flickan och pojken. Var var dom?!
  • MalinEddie
    The Morticia skrev 2009-11-10 21:10:29 följande:
    Det tycker jag också.
    OK. Jag har inte läst hela tråden men får känslan av att väldigt många skyller allt på pojken när det är förskolepersonalen man borde skylla på. Jag undrar verkligen vad de där fröknarna gjorde samtidigt som detta skedde.
  • MalinEddie
    Thaleia skrev 2009-11-10 21:11:27 följande:
    Precis! Har själv inte heller ngt barn med diagnos men arbetar som pedagog så man undrar ju vad f*n personalen höll på med!
    Ja, var fan var dom när detta hände?! De ska väl ha koll på barnen eller har jag fel? Min tjej ska börja på fötrskolan i Januari och jag blir verkligt rädd när jag läser att förskolepersonal kan brista så.  De borde väl ha uppsyn då det r deras jobb.
  • MalinEddie

Jag stavar som en idiot eftersom jag håller på med annat samtidigt men jag hoppas ni fattar{#lang_emotions_smile}

• MalinEddie
    Lidingöbo skrev 2009-11-10 21:27:03 följande:
    Ingen fara.
    Skönt{#lang_emotions_smile}Kollar på Desperate Housewifes samtidigt vilket är dumt. Borde egentligen ladda ner det..
  • MalinEddie
    alvaereva skrev 2009-11-10 21:48:36 följande:
    jag vill säga att jag inte belastar det som hänt på pojken, eller hans föräldrar. de som brustit mest är personalen. men snälla, sätt er ner, blunda och tänk efter hur det skulle kännas för er att få 15% av ert hår bortslitet från huvudet, bli så slagen i ansiktet att ena ögat börjar blöda, och du får tre köttiga bulor i ansiktet. Lägg till att du ligger på marken och ingen hjälper dig. Du skriker inte för du är för chockad. när sen någon tillslut ser vad som hänt och hjälper dig upp kan du inte berätta vad som hänt för du har inte orden att förklara. DET ÄR VAD SOM HÄNT MIN DOTTER. Tänk om det hände era barn. Tänk om ingen av de andra barnen varit i närheten och fått bort pojken från vår dotter. Hade han slagit tills hon dog? Det här är saker som rullas upp innanför ögonlocken på oss. Vi lever i det här just nu. Det här har hänt OSS. Jag kanske är en hemsk människa men mitt hjärta har inte plats för att ömka pojken i frågan också.
    Jag tycker så jävla synd om er och jag hade varit sååå förbannad på PERSONALEN om det var mina barn det gällde.  Jag antar att detta inte hände på en minut, var var dom?! Är det en förskola med väldigt stora barngrupper och väldigt lite personal det gäller?
  • MalinEddie
    mamman2008 skrev 2009-11-10 22:20:45 följande:
    TS jag hoppas innerligt att din anmälan går fram och att du får ett stort skadestånd för varför ska din oskyldiga dotter bli offer för ett våldbenäget barn som inte vet rätt och fel?
    Vad tycker du om personalens brist på tillsyn då?
  • MalinEddie
    mamman2008 skrev 2009-11-10 22:32:21 följande:
    Vid såna där extrema situationer så borde man fan få reda på det.. även om det är massa sekretess..... ett barn får inte göra sådär och TS måste väl veta vem det e så hon kan anmäla och få skadestånd?
    Hade du inte velat ha skadeskånd från personalen? Det är väl de som borde ha uppsyn över barnet och inte låta nåt sånt här hända.
  • MalinEddie
    mamman2008 skrev 2009-11-10 22:34:55 följande:
    Jo självklart ska det med anmälas men i detta fallet anser jag att pojken har begått ett stort fel och begått ett brott och det ska anmälas.... går de så långt att en 4 åring misshandlar en 2 åring ja då e det allvarligt.. en 4 åring ska inte ens veta hur man slåss om nu föräldrarna uppfostrar barnet förstås!
    Jag kan tänka mig att det finns en bakomliggande orsak till pojkens beteende. Hursomhelst är det inte rätt att detta hände på nåt sätt och PERSONALEN borde ha varit där för att stoppa detta.
  • MalinEddie
    Boel1 skrev 2009-11-10 22:40:20 följande:
    TS bör anmäla kommunen som är den ytterst ansvariga när sådant här händer - och förskolan bör anmälas så att de rättar till det som brister i tillsynen av barnen. Självklart får inte ett barn göra så, men det är fortfarande personalen som skulle haft bättre koll och ingripit innan det gått så långt - de kan inte ha haft minsta koll på situationen!
    Word!
  • MalinEddie
    mamman64 skrev 2009-11-10 22:48:26 följande:
    joo, men även pojken ska anmälas till socc så att hans familj utreds för pojken kan inte må bra o kanske behöver hjälp
    Håller med men..
    mamman64 skrev 2009-11-10 22:50:32 följande:
    nej, jag tror inte att det bara är bristande uppsikt från personalen som lett fram till pojkens tilltag
    Personalen borde verkligen anmälas för bristande tillsyn!
  • MalinEddie
    mamman2008 skrev 2009-11-10 23:00:01 följande:
    altså de e så skrämmande att se att så många anser att man ska lämpa över ansvaret på alla andra förutom den som gjort något dumt.... hur tror ni personalen tycker? det är inte DOM som missshandlat flickan och varför ska de ta skit och allra minst kommunen som inte ens e på förskolan,.... som någon skrev i tråden... ibland måste personalen ta ett tele samtal eller gå på toa eller byta blöja på ett barn så ibland får barnen vara själva en liten stund... och om dagens barn vore bättre uppfostrade så slapp sådant här hända.... Hatar att ni alla ska lämpa över skiten på alla andra och inte läga ansvaret på den som gjort detta! USCH så hjärtlösa ni är mot ts och hennes dotter! URK! det är så man får ont i magen!
    Vem är hjärtlös mot TS? TS betalar personalen för att vara där för hennes dotter vilket de inte var, det är sanningen. Pojken har nåt slags problem självklart men personalen borde vart där för att stoppa detta. Så är det bara. Jag skulle aldrig ursäkta personalen i en sån här situatuion om det var mitt barn som vart misshandlat men alla är ju olika.
  • MalinEddie
    vittra skrev 2009-11-10 23:08:38 följande:
    mamma2008 menar väl snarast att föräldrar ska BANKA in vett i de små barnen, så du gör nog bäst i att inte bry dig så mycket om hennes påståenden
    Jag tror du har rätt. Har själv lite svårt att koppla bort agatråden..
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!