Zaria skrev 2009-11-09 23:15:18 följande:
nej det sista jag skrev var till TS. Däremot skrev du "Och de bakomliggande orsakerna till pojkens beteende, ja de vill man nog inte ens veta... " Därav att det verkar som att du förutsätter att barnet haft/har det hemskt hemma eller varit med om något traumatiskt. Om barnet nu gjort så innan så har säkerligen förskolan reagerat
Jag förutsätter inte, men det KAN vara så. Det kan precis lika gärna vara någon diagnos, men det vet ju inte DU, eller hur? Förstår inte varför du tar åt dig...
Och det står ju redan i TS att personalen vet att pojken gjort liknande förut, och ÄNDÅ inte agerat! BRIST.
jag förstår att TS mår jättedåligt men att anmäla till soc och sedan visa föräldrarna bilderna på deras dotter känns rent som en hämnd. vem vet föräldrarna kanske kämpar med näbbar och klor för att få resurs eller en utredning på sitt barn och mår jättedåligt varje gång de får höra vad deras barn gjort och sedan får de ingen hjälp alls (idag när man sparar är det enormt svårt att få resurs på sina ställen)
Fast nu skrev ju inte jag om huruvida TS borde anmäla till soc eller inte, JAG tycker inte det är hennes sak utan förskolans. JAG skrev nämligen och undrade om inte förskolan har anmälningsplikt precis som vilken skola som helst i Sverige. Och så var det fick jag veta, även om det följs på långt ifrån alla ställen, precis som med alla andra skolor med andra ord. Du tjafsar om något helt annat, JAG pratar om förskolans ansvar i det hela!