Misstänkt utomkveds - men inget syns på VUL??
Är mitt uppe i detta själv. Började blöda i v 5+6 i fredags, sökte akut och fick bekräftat att ingen graviditet fanns i livmodern, men dock förtjockade slemhinnor. Hcg:t låg på endast 150, vilket visade på att det var ett hotande missfall det var tal om.
Blödde inte så mycket i helgen, har känt mig pissdålig igår och idag, var hemma från jobbet igår pga att jag kände som om jag skulle svimma i duschen. Blöder mycket periodvis under dagen, färskt blod med ytterst små klumpar. Känner mig som om jag har feber.
Igår kväll började det göra ont i magen, typ som att det ömmar som ett blåmärke, fast jag har inget blåmärke just på den punkten. Det känns om jag står mot diskbänken eller liknande. Strålar ner mot ljumsken och efter att ha talat med sjukvårdsuppl så fick jag besked om att åka in, med risk för X, eller utomkveds...
Åkte in idag, han ser inget tecken på grav i livmodern i dag heller, endast en äggblåsa (!) i äggledaren och något förtjockade slemhinnor. Har blödit så pass mycket att hcg:t nu borde vara obefintligt. Min icke-det hade stigit till 180... eftersom han hittade lite vätska i buken så kan det ju vara ett tecken på utomkveds, antagligen ett mycket tidigt sådant. Det jag undrar är vad som händer nu? Om det fortsätter att stiga så lever väl cellklumpen ff?! Då fortsätter det väl att växa?
Ska tillbaka på torsdag så får vi väl se om det har ökat eller minskat, så nu är det JOBBIGT.