Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Min son är 15 veckor prematurfödd. Är idag 1.5 år.

Han är 1.5år och väger 8 kilo o är 70 lång

hur stora är era prematurbarn. och vilken vecka föddes dem?!

• Svar på tråden Min son är 15 veckor prematurfödd. Är idag 1.5 år.
  • BebisVagga

gosnosens mamma skrev 2009-11-08 14:07:39 följande:

Hej!Vår lille blir 8 månader (okorrigerat) nu den 16 /11.Han föddes i vecka 26+5, och vägde då 1116 och var 38 lång :) Han låg ca 10% över snitt! Nu är han en stor skrutt på 64 cm och 7980 gram! :)
    oj.. min vägde bara 648gr när han föddes
  • BebisVagga
    Livsglädjen skrev 2009-11-10 01:08:33 följande:
    Edvin föddes i v 28+5 och vägde 935 gram och var ca 37 cm. Nu är han 3½ år, ca 101 cm och 15,5 kg.Eira föddes i v 25+2 och vägde 422 gram och var 26,5 cm. Nu är hon 5½ vecka gammal , ca 800 gram och ca 31 cm (hon är inte vägd på några dagar och inte längdmätad på en vecka).
    det var en liten kicka..
  • BebisVagga
    MirakelNemo skrev 2009-11-11 19:20:53 följande:
    Min lilla kille föddes i v 22+6 & vägde 580g & var 30 cm lång.Idag är han 1.5 år & väger 8 kilo & är 75cm lång=)
    ungefär som min... Har du problem med dietister o liknande??
  • BebisVagga
    MirakelNemo skrev 2009-11-12 09:25:55 följande:
    Han har varit på ganska många rutin undersökningar av hjärta, hjärna, njurar & allt det har sett bra ut. Nu är det mest en sjukgymnast & barnläkare som tittar på han lite då & då för att se att han utvecklas som han ska & det har han gjort så här långt iaf=) Han har även träffat en dietist som ville gå igenom hans matvanor, han äter jättebra & går upp bra i vikt men dom ville väl att han skulle lägga på sig lite extra eftersom han rör sig så pass mycket nu & då går det åt mer energi. Vi sätter 1 tsk smör per dl mat han äter för att han ska få i sig extra fett. Han är väldigt matglad & äter precis allt vi serverar han=) Har er lilla kille börjat krypa/gå, prata, resa sig upp mot saker?Är bara nyfiken för våran son han krälar väl mer en kryper & har börjat lite smått att försöka dra sig upp. Han kan säga mamma, pappa, hej, titta & tutte. Han har lärt sig klappa händerna & vinka ganska nyligt. Många som blir chockade när han inte kan gå ännu men även fullgångna barn kan ta tid på sig;) Det är väl ganska olika för alla barn.
    ja han kryper i 190 haha.. o reser sej lite då o då själv utan stöd.. men klättrar upp på stolar o allt han kan komma åt.. vår son äter duocal o maxijul + minimax på kvällen.. vi har jätteproblem med läkarteamet från neo.. fick ett brev hem igår om att dem ville lägga in honom några dagar för att se hur han äter sover o leker.. men den tackade jag direkt nej till.. han äter jättebra o sover 14 timmar per dygn så jag anser inte att det e det som e problemet.. har bett dem göra andra prover som tillväxthormoner o ämnesomsättning men dem vägrar lyssna på det jag vill.. dem har helt enkellt fått för sej att det e matrelaterad fast jag vet att det inte e det.. så skiter i vad dem vill.. det e min son o jag vet att det inte e maten,, jag borde ju känna honom bäst.. dem har tillomed haft kontakt med dem sociala för att dem misstänkte att jag sket i att mata honom.. så jag har inget förtroende för teamet faktiskt..

kommer gå min egen väg för att få göra proverna jag vill.. får gå till privatläkare istället..
Svar på tråden Min son är 15 veckor prematurfödd. Är idag 1.5 år.