Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?

15 år, och om jag får önska skulle dom vara MINST 18 år 

• Matillin
    SigridA skrev 2009-11-08 14:44:02 följande:
    Varför egentligen? Jag träffade min man när jag var 17 och vårt förhållande var väldigt moget redan från början. Ålder har liksom inget med saken att göra.Klart att det är skillnad på 13 och 17, men 18 låter i mina ögon helt galet faktiskt.
    Jag tycker att ålder har med det att göra för hur många 17 åringar har seriösa förhållanden?
    Men 18 år behöver dom givetvis inte vara det var skriver på skämt, men destu äldre dom är när dom börjar ha sexuella förhållanden destu bättre anser jag.
  • Matillin
    shitvadjaghatar skrev 2009-11-08 20:54:03 följande:
    När hon själv är redo.Varför är 13 det yngsta?
    Jag tolkar frågan som att det innefattar sex också men jag kanske missuppfattade ts?
    Och i så fall är det väl knappast lämpligt att börja tidigare än så?
  • Matillin
    SigridA skrev 2009-11-08 21:11:05 följande:
    Det beror säkert på vilka kretsar man umgås i, när jag var i sjuttonårsåldern hade de flesta jag kände seriösa förhållanden.
    Jag hade också ett seriöst förhållande då, men man var ju så omogen som dom flesta ändå är så det håller ju inte för många.
    Några av mina vänner hade också förhållanden i den åldern, men bara 1 av dom är tillsammans och gift med samma kille
Svar på tråden När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?