• Milliz

Laktosintolerans??? Ont i magen, huvudet och torr hy...

Siri2006 skrev 2009-11-08 13:37:14 följande:
    Tack för ditt svar!Det låter ju helt klart mer som att det är mjölkproteinsallergi hon har. Vi har ju till exempel aldrig kunnat få något bra svar på vad hudproblemen beror på.Vi kommer att testa de tre testveckorna vi har kvar helt utan mjölkprotein och se vad det leder till. Har du någon uppfattning om hur lång tid det tar innan man kan se något resultat?Spontant funderar man ju även på det här med kalcium. Hur ser det ut med kalciuminnehållet i till exempel risdryck och andra substitut? I havremjölk var det ju lika stort som i vanlig mjölk.Än en gång, tack för ditt svar! Känns som att vi äntligen kan vara på rätt väg här. Ska prova det här från och med imorgon. Vet du om det finns några tillförlitliga tester (lät ju inte så...) för den här typen av överkänslighet?
    Tyvärr finns det inga tillförlitliga tester för denna typ av allergier. Men prova ge henne helt mjölkfritt som du var inne på. Blir hon bättre/bra så är det ju troligen mjölken besvären beror på.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Siri2006 skrev 2009-11-08 14:09:36 följande:
    Milliz: Ja det ska vi givetvis göra, men det hade ju varit skönt om man kunde göra mer än så...
    Jo, jag förstår det. Jag är själv laktosintolerant men det går inte att testa. Eller det går att testa men testarna är som sagt inte tillförlitliga. De kan visa att man är intolerant fast man inte är det och tvärtom.
    Faktiskt finns det inom alternativmedicinen tillförlitliga intoleranstester för en mängd livsmedel. Jag har inte gjort de själv men har funderat på det. Dock vet jag inte om man kan göra de på barn, men det borde ju gå.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Siri2006 skrev 2009-11-08 14:10:28 följande:
    Undrar också över det faktum att hon verkar ha blivit sämre av de laktosfria produkterna: är det vanligt eller en slump? Tycker försämringen varit så plötslig...
    Är det länge sen ni har slutat med laktos?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Siri2006 skrev 2009-11-08 14:31:03 följande:
    Milliz: Sedan i måndags bara, men efter två dagar förvärrades hennes besvär rätt ordentligt. Från att ha magknip någon gång i veckan fick hon jätteont i magen flera dagar i sträck. Verkar bättre idag (har inte gett någon sorts mjölk att dricka sedan i torsdags, men ätit lite bregott samt lite i mat - vanlig mjölk då).
    Fast visst hade hon varit sjuk nu? Isf kanske det förvärrade magknipet beror på det? Fast om du känner dig osäker tycker jag att du ska ringa och prata med dotterns läkare imorgon..
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Laktosintolerans??? Ont i magen, huvudet och torr hy...