• Anonym

Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?

Anonym skrev 2009-11-13 09:51:56 följande:
    Varför vill du ta barnet från sin mamma?? herregud om folk kunde sluta vara så egoistiska och sluta bara se till sig själv. Det är väl ändå BÄST för ett barn att ha ETT stadigt boende. Slippa flytta framotillbaka varannan vecka. Eller hur? Tänk på barnet nångång!
    Enligt VEM är det bäst att ha ETT stadigvarande boende och varför ska det boendet vara hos mamman? Ts kan lika gärna ha boendet och träffa mamman varannan helg. Är övertygad om att ts är en bra förälder som älskar sitt barn, annars hade denna tråd aldrig skapats.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 10:30:13 följande:
    Det funkar utmärkt för dig ja. Men om du fick välja skulle du inte hellre bo på ett ställe? Skulle du allvarligt hellre bo i en kappsäck. Flytta mellan hela tiden. Fy sjutton vad jobbigt det måste vara för dom stackars barnen som måste ha det så. Jag menar så klart att pappan (ts) ska träffa sitt barn regelbundet. Tex varnann helg. Det är ju ändå bara 10 mil En timmes bilresa
    Barnet kan lika gärna bo hos ts och träffa mamman vh, det är ju bara 10 mil emellan...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 13:33:42 följande:
    Herregud! Så barnet borde tas ifrån sin egen mamma? Vem är det som burit barnet i magen o vem har under fruktansvärd smärta fött barnet? Ja inte fan är det pappan iaf
    Hahaha, det var ett lysande argument. Barnet tillhör mamman för hon födde under smärta. Kanske är pappan mest lämplig om mamman fokuserar på den smärta födseln gav henne?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 13:50:52 följande:
    Hahaha, det var ett lysande argument. Barnet tillhör mamman för hon födde under smärta. Kanske är pappan mest lämplig om mamman fokuserar på den smärta födseln gav henne?!
    Mamman är ändå mamman och i de flesta fall kan pappan se sig om i stjärnorna för att försöka ta ett barn ifrån sin mamma
  • Anonym
    lottan81 skrev 2009-11-13 13:49:27 följande:
    Jag anser att de e barnets bästa ni måste utgå från. & alla barn mår bra av att träffa båda föräldrarna regelbundet.. inte lite då o då. Men om du går med på hennes önskan att flytta... så får hon ju stå för transporterna fram & tillbaks med barnet till dig eftersom det är hon som valt att flytta.. hade det varit tvärtom hade det varit du som fått stått för de kostnaderna. Samt att ni gör upp om tider redan nu.. innan hon flyttar ev kan ni göra detta på familjerätten.. detta betyder dock inte att hon eller du heller kommer följa de ni skrivit under/kommit överens om. Men förhoppningsvis så förstår hon att du verkligen vill träffa barnet. Men de du kan fråga henne e ju om inte han kan flytta till henne, eller om dom kan flytta halva vägen var. Gör tydligt att du inte vill jävlas med henne utan bara att du vill träffa erat barn lika ofta som du gör idag & helst mer (om det e så). Håller med ovanstående ang hur du ska bete dig på familjerätten. Va saklig, anklaga inte, påpeka att du vill ha bra kontakt med erat barn (säg inte ditt barn utan va noga med att säga erat) & träffas ofta. Dom kommer se till barnets bästa.. & det som är de bästa e ju att ha sina båda föräldrar samt att dom e sams!! Lycka till & hoppas det löser sig till det bästa för erat barn.
    Nej, mamman kommer inte att bli skyldig att stå för resorna. Upp till 10 mil enkel resa är resorna umgängesförälderns ansvar. Det är INTE för barnets bästa som mamman flyttar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 13:53:10 följande:
    Mamman är ändå mamman och i de flesta fall kan pappan se sig om i stjärnorna för att försöka ta ett barn ifrån sin mamma
    Nja, inte om mamman vägrar se till barnets bästa och begår egenmäktighet utan att behöva skydda barnet... Hoppas ts stämmer mamman på boendet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 13:55:59 följande:
    Nja, inte om mamman vägrar se till barnets bästa och begår egenmäktighet utan att behöva skydda barnet... Hoppas ts stämmer mamman på boendet.
    Ja eller hur? Bråka som FAN det mår barnen bra av
  • Anonym

Pappan till mina barn vägrar att han barnen varannan helg.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:00:43 följande:
    menar varannan vecka
  • Anonym

Anonym (båda behövs!) skrev 2009-11-13 14:01:04 följande:

Är du for real? Japp, mamman är mamman. Vad vill du ha sagt med det? Och varför skriver du som om pappan vill ta barnet ifrån dess mamma? Det har han vad jag kan se inte andats en stavelse om. Vad han verkar vilja är väl att det även i fortsättningen ska vara möjligt för barnet att ha en nära relation till båda sina föräldrar. Tycker du att det är något negativt?
    Ja det är negativt om han försöker hindra henne från att gå vidare med sitt liv
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:01:44 följande:
    Anonym (båda behövs!) skrev 2009-11-13 14:01:04 följande:
    Ja det är negativt om han försöker hindra henne från att gå vidare med sitt liv
    hoppas du inte är sann! Ibland undrar man vad folk tänker med... eller så är de kanske bara egoistiska?
  • Anonym

Man är ju för sjutton två om att få barn?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:00:43 följande:
    och???
  • Anonym
    lottan81 skrev 2009-11-13 14:00:44 följande:
    Jag kan säga att när min dotterns pappa valde att flytta vart han skyldig att stå för resorna själv.. enligt familjerätten hade det varit jag som fått stått för resorna om de va jag som flyttat med barnet... därför vet jag att de e så.. men de kanske e olika i olika kommuner va vet jag.. men så e de i Västmanland eller var... nu har dom ej träffats på 8år tack vare att han inte orkar åka eller bry sig eller vad man ska kallat för.
    Det är INTE ALLTID så. Det kan bli så om man väljer att pröva det i domstol, men det finns inga garantier bara för att det blev så för dig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:01:44 följande:
    Anonym (båda behövs!) skrev 2009-11-13 14:01:04 följande: Ja det är negativt om han försöker hindra henne från att gå vidare med sitt liv
    Negativt för vem? Mamman? Knappast för barnet!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:34:46 följande:
    [citat]
    Negativt för vem? Mamman? Knappast för barnet!
    [/cita

Fan va tröga ni är. Jag försöker bara säga att det är bättre för barnet att ha ETT stadigt boende
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 14:39:49 följande:
    [citat] Negativt för vem? Mamman? Knappast för barnet! [/cita Fan va tröga ni är. Jag försöker bara säga att det är bättre för barnet att ha ETT stadigt boende
    Jag skriver ju att pappan kan stå för det boendet... Skulle inte det fungera?
  • Anonym

Anonym (Lovisa) skrev 2009-11-13 14:43:27 följande:

Jag flyttade 10 mil från pappan med mina barn. Vi kom överens om det. Han vill bara träffa barnen varannan helg så det var inga problem. Dessutom så ställer jag upp att skjutsa o hämta
    Okej, tur att det funkar för er. Ts vill INTE att hans barn flyttar.
Svar på tråden Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?