• Anonym

Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?

Nej stämmer du henne på boendet får du troligtvis boendet. Domarna gillar inte föräldrar som flyttar med barn.

• Anonym

Den dagen du får höra att hon är på väg att flytta ska du anmäla egenmäktighet! Sen ska du stämma henne på vv boende eller hela boendet-

• Anonym
    pegga skrev 2009-11-13 09:44:23 följande:
    Det är helt bortkastat att anmäla henne för egenmäktighet. Tyvärr är det nog så att det enda verkningsfulla medlet du har just nu är att fortsätta dialogen.
    Varför skulle det vara det? Det ÄR egenmäktighet att flytta utan den andra vårdnadshavarens godkännande. Varför låta henne komma undan med det?
  • Anonym

Varför vill du ta barnet från sin mamma??
    herregud om folk kunde sluta vara så egoistiska och sluta bara se till sig själv.
    Det är väl ändå BÄST för ett barn att ha ETT stadigt boende. Slippa flytta framotillbaka varannan vecka.
    Eller hur?
    Tänk på barnet nångång!

• Anonym
    Prill skrev 2009-11-13 10:03:49 följande:
    Va?I teorin kan jag hålla med dig. Men vad är det du menar? Att barnet mår bäst av att alltid bo hos [mamman] och att pappan kommer och hälsar på då och då? Tror du på allvar att det är det bästa för barnet?Jag är själv varannanveckasförälder (inte helt oväntat, va? hehe), och i mitt fall funkar det utmärkt. Jag är väldigt skeptisk till om mina barn hade haft det bättre om de bott fulltid hos sin mor och träffat mig då och då
    Det funkar utmärkt för dig ja. Men om du fick välja skulle du inte hellre bo på ett ställe? Skulle du allvarligt hellre bo i en kappsäck. Flytta mellan hela tiden.
    Fy sjutton vad jobbigt det måste vara för dom stackars barnen som måste ha det så.
    Jag menar så klart att pappan (ts) ska träffa sitt barn regelbundet.
    Tex varnann helg.
    Det är ju ändå bara 10 mil
    En timmes bilresa
  • Anonym

Jag tror inte barnet kommer tacka TS när hon blir stor för att han tog henne från sin mamma.
    Väx upp för fan alla stridslystna föräldrar

• Anonym

Jag skulle tänka på barnet.
    Blir barnet lyckligare av att mamman blir olycklig för att pappan sätter köppar i hjulet? Man måste ju kunna gå vidare. Det är inte alltid så enketl att bara hitta "den rätta", en ny kärlek på orten där man bor.Det kan finnas omständigheter som gör att hennes nya inte kan flytta.
    Ska mamman straffas i hela sitt liv för att hon fått barn med en annan???
    Barnet mår nog bäst av att bo med sin mamma eftersom barnet alltid gjort det.
    Man ska inte strida om barn. Nu sticker ju inte mamman till andra sidan jorde direkt.
    Tycker det verkar egoistiskt att försöka få mamman att ge upp sin kärlek eller att han ska TA barnet från henne.
    fy fan

• Anonym
    Prill skrev 2009-11-13 10:53:35 följande:
    I rest my case. ts, stå på dig. Jag är fullständigt övertygad om att det inte är barnets bästa, på lång sikt, att det flyttar så långt bort från sina andre förälder.
    Bättre att mamman bor kvar olycklig

fnys
  • Anonym

Herregud!
    Så barnet borde tas ifrån sin egen mamma?
    Vem är det som burit barnet i magen o vem har under fruktansvärd smärta fött barnet? Ja inte fan är det pappan iaf

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-13 09:51:56 följande:
    Varför vill du ta barnet från sin mamma?? herregud om folk kunde sluta vara så egoistiska och sluta bara se till sig själv. Det är väl ändå BÄST för ett barn att ha ETT stadigt boende. Slippa flytta framotillbaka varannan vecka.Eller hur? Tänk på barnet nångång!
    Och en nybliven mamma som flyttar 10 mil med sitt spädbarn till en ny man hon haft förhållande med i 4 månader så att den biologiska pappan inte har möjlighet att träffa sitt barn i den utsträckning han vill (och är bra för barnet), DET tycker du låter vettigt och bra?

Nej fy, hade rollerna varit ombytta hade min åsikt varit densamma; har man skaffat barn på en plats och separerar, då får man själv avsäga sig sitt "dagliga" umgänge med sitt barn om man vill flytta.

Det är orimligt och egocentriskt att begära att den andra biologiska föräldern med delad vårdnad ska flytta med till den nya orten för att kunna träffa sitt barn och behöva lämna arbete m.m!
Svar på tråden Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?