• h8him

Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?

Nej, inte mot din vilja. Gör hon ändå det ska du stämma henne på boendet och ev enskild vårdnad då hon inte samarbetar ang. barnets bästa samt begära interimistiskt beslut angående boendet.

• h8him
    pegga skrev 2009-11-07 16:42:23 följande:
    Stäm inte på vårdnaden. Det är meningslöst av en pappa att stämma en mamma till ett så litet barn på vårdnaden. Såtillvida hon inte är grovt kriminell, våldsam, tung missbrukare så kommer hon inte att förlora vårdnaden
    Visst kan man se det som du men i flera fall har rätten ansett att en förälder som begår egenmäktighet och flyttar med barnet mot den andra vårdnadshavarens vilja inte är direkt samarbetsvillig och pålitlig och inte bör ha vårdnad om barnet av den anledningen. Egenmäktighet döms allvarligt då skäl saknas som att man behöver skydda barnet eller liknande.
  • h8him
    klonas88 skrev 2009-11-09 18:07:51 följande:
    Hur menar du nu..? =S
    Om hon vill använda dina dagar måste du överlåta dem till henne.
  • h8him
    klonas88 skrev 2009-11-10 07:16:12 följande:
    Som jag fattat det, och som skrivits tidigare i tråden, så är det ju bara för henne att flytta även om jag inte skriver på, sen gör skatteverket en undersökning om var barnet verkligen bor och hon blir folkbokförd där...? Så egentligen spelar det väl ingen roll ifall jag går med på det eller ej.. Jag kommer såklart inte gå med på det.
    Om du inte agerar i förväg så kommer skatteverket bara att ta reda på var barnet sover flest nätter, hos henne eller dig, och sedan skriva barnet där. Det blir ingen stor sak av det utan det tar bara någon månad extra men sen är barnet skriven på nya orten, vad du än tycker om det.
Svar på tråden Får hon flytta med barnet trots gemensam vårdnad?