Maria12301 skrev 2013-11-01 18:46:44 följande:
Hej! Vi funderar på att flytta till London pga. min mans jobb till nästa sommar. Jag är inte helt pigg på att bo där för jag förlorar ju allt, ett jobb jag trivs med, mina närmaste och vänner.
Vi har två barn tillsammans på 3 och 7 år och jag har en dotter på 15år sen tidigare som ska stanna kvar med sin pappa här eftersom hon börjar på gymnasiet nästa höst.
Så det känns väldigt svårt för mig att "börja om" någon annanstans för att min man ska få jobba med det han vill och har svårt att få jobb i Sverige...
Är så rädd att jag ska sitta själv där och misstrivas och bli olycklig....
Någon som har varit med om liknande situation????
/Maria
Jag tror inte att du behover vara ensam, det bor massor med svenskar i London om det ar till nagon trost, och manga mammor ar hemma med barnen, sa det finns goda mojligheter att umgas med andra. Sjuaringen maste ha en skolplats, och det galler er trearing med om han/hon fyller fyra innan 1 september, sa forbered noga var ni har tankt att bo, sa att ni har mojlighet att fa en plats pa en bra skola i narheten eller inte ar for sent ute for att bli antagen till privatskolorna om det ar planen, som har egna datum att ta hansyn till. Bostad/bankkonton/skola ar det besvarligaste ni kommer att hanterna, med manga moment 22, men nar det val ar avklarat sa tror jag att ni kommer att ha goda chanser att trivas!