• MiaEd

Någon ung förälder som vill följas åt? :)

Hej allihopa!

Jag är 21, har en son född -07 och väntar en lillasyster till honom i april -10 :) får man hänga på här?

• MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-16 10:14:53 följande:
    Hej :) Grattis till dom båda :) Självklart får du hänga på här. :D Hur mår ni?
    tack =)
    Jodå, lillkillen mår bara bra och jag mår bra =) lyckas jobba heltid med mina andra älskade 20 barn på förskolan utan några större problem :) hur mår du själv?
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-16 20:47:49 följande:
    Jodå, jag mår väl rätt så bra. Men har sammandragningar, har haft de sen jag var i vecka 17. Ibland gör dom grymt ont. Sen har jag börjat få foglossning också, inte alls skönt. Men annars äre bra :) Jag går bara hemma och är arbetslös. :/ Men känner ändå att jag skulle nog inte klara av att jobba nu när jag har så ont.
    Ahh, it sux to be arbetslös, blev varslad från mitt kundtjänstjobb i höstas, då var det grymt skönt med en gymnasieutbildning att falla tillbaka på som iallafall ger jobb :)

Jag har också små sammandragningar, men en alvedon brukar göra susen =) i värsta fall tar jag en bricanyl :) men endast på läkares ordination såklart :)

Hur mår du annars i graviditeten?

Jag tror att jag är i mitt esse nu, känner mig så otroligt vacker och får höra hela tiden hur jag strålar, det är helt underbart!
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-17 12:01:49 följande:
    Ja jag förstår de :) Jag tycker de är rätt skönt att gå hemma men man vill ändå ha en vardag liksom. Att få längta till helgen skulle vara skönt. Okej, kanske ska prova med alvedon jag också, de har jag faktiskt inte ens tänkt på. :O Tokigt du! Jag ska lämna urin för att kika om de är nå bakterier i som gör att jag får sammandragningar. Så vi får väl se vad som händer sen. Just nu är min graviditet en bergodalbana känns de som, faktiskt. Vissa dagar bryter jag ihop för jag känner mig så klumpig, värdelös och blablablbla, men vissa dagar känner jag mig så fin och glad :) Det går upp och ner. Men de kan ha mycket med att göra att jag bara sitter hemma också. Men de känns ändå som att jag inte skulle klara av att jobba eller så nu när jag får ont. Man vill ju inte riskera att de ska hända nå tok heller.
    Nej gudnej det är klart! Man måste vara försiktigt! Jag håller tummarna idag att det inte är något bakteriellt!!!
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-18 10:30:04 följande:
    Alltså jag ska inte kolla de idag, har tid hos bm den 30nov, så jag får väl i princip bara lämna in urinet när jag vill. Men känns ändå bäst att göra de då jag ska dit. Men jag får se. Jag har inte så jätte mycket sd just nu, för tar jag de lugnt och inte gör nå ansträngande så går de bra :)
    skönt :) vad hittar du på att fördriva dagarna med då?
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-18 18:00:38 följande:
    Inte alls mycket, städar typ jämt, när mina sd tillåter mig att göra de ^^, Sen är jag med kompisar. Går på stan och kikar på bebiskläder, man kan ju aldrig få nog av dom. :)
    när det är sant så sant :) vet du om du får pojk eller tjej?
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-18 18:26:24 följande:
    :) Nej de vet vi inte, vet du vad du ska få? :) Vad tror du att vi får? Finns bilder uppe i galleriet :)
    Kan kolla bilderna efter jobbet :)
    Jag ska få en liten tjej denna gång :D
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-27 08:25:53 följande:
    Här var de visst dött. :) Hur mår alla? :) Jag mår bara bra, lite snuvig och trött. Fisen i magen låter mig inte sova om nätterna längre. Men de är väl så de ska vara :) Har även tagit svinissprutan. Har ni? Hoppas ni mår bra! :)
    Jag mår bara bra, lilltjejen för ett väldans liv där inne :P rör sig i princip hela tiden.. även när jag rör på mig..

Jag vaccinerade mig för flera veckor sen, när min son fick svinis
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-29 15:44:10 följande:
    Vad skönt att de är full rulle där inne :) Fast kan vara lite jobbigt ibland när den får fullträffar på revbenen. Inte skönt inte skönt.. :P Okej, hur mår han idag då? Hoppas han mår bra! :) Hur blev han när han fick svinis?
    Haha tell me, storkillen låg och tryckte rumpan sin mot mina revben hela sista månaden, jag trodde jag skulle dö...

Han är frisk =)
    han var helsänkt, åt inte, drack inte.. fick ligga med dropp på barnsjukhus :(
  • MiaEd
    närtvåblirtre skrev 2009-11-29 19:49:34 följande:
    Mm, känner att krabaten trycker på mina revben nu också. Obehagligt!!! Uscha, stackarn. :(
    Det går över, någon dag kommer ungen ut :P lovar ;)

Ja, det var hemskt.. Men till det positiva så är han iaf 100% immun mot svinis nu iaf..
Svar på tråden Någon ung förälder som vill följas åt? :)