-
Du får inte superperfekt hår med en kur No ´Poo. Det tar tid att vänja håret vid naturlig hårvård. Tänk dig detox för håret. En del har hålt på månader, andra år innan det kommit i balans. Detta är inget som provas inför Den stora superfesten, utan för att du vill va naturlig mot dig själv och naturen. Och naturligtvis provocera folk.Schnauser skrev 2009-11-17 00:01:17 följande:Nu har jag schampoo och balsam. Vill ju få mjukt och lättkammat hår. ...räcker det med en no poo-tvätt/behandling för att uppnå både mjukt/trasselfritt och rent?
-
Eller menar du om man blir rent efter balsam/bikarbonat eller div metod? Ja, det för du men håret blir lätt fett igen. Allt eftersom vänjer sig håret och du märker att det tar längre tid innan håret blir synbart flottigt.
-
Bodystore är en av dem ställen på nätet som är billig. Annars finns det ju www. vitavera.se eller www.sannanature.comVaniljpuck skrev 2009-11-20 21:54:19 följande:Puffar upp frågan lite ingen som har lust och dela med sig av tips vart ni brukar köpa era oljor? *tjatar*
Men Sanna säljer i större mängder. Bodystore har ju fri frakt över 500kr o den summan kommer man lätt upp till om man ska beställa en gång för alla. -
Just det, jag bor i göteborg så jag går till Crearomes inspirationsbutik och köper ist. Det har vrit sesamolja, kokosolja, morotsolja, ricinolja och gurkörtsolja. Även div saker för tillverkning.
-
Nån som vet hur vattnet är i Göteborg? Basiskt, surt eller neutralt?
-
Tack!
-
Kaffekokaren har jag inte kollat efter.. vart sitter dem då? Däremot blir det beläggning i vattenkokaren efter ett tag. Små fläckar i botten på kokaren. Är det samma sak? hur avkalkar man det?Cybele skrev 2009-11-22 23:16:36 följande:Muffinstönt - ger vattnet avlagringar i kaffekokaren? I England är vattnet superhårt. Om man har kaffekokare måste man antingen filtrera vattnet eller avkalka den. Det märks också på hur mycket tvål man gör av med (tvålblock, inte flytande) eftersom det går åt mycket fortare i hårt vatten. Fö så tror jag att Göteborg har mjuk vatten.
-
Ok, då har jag inte det problemet. Vi har inga skikt på botten och kaffet kokas på "rekordtid." Blev lite orolig där men nu är jag lugn igen. Tack för hjälpen.
-
Eldimini
Har du kollat i skönhetsbloggen? Där är ju en massa recept! Länk ska finnas i en gammal TS. -
Ähum... menade Taggtroden.