• mejram

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Gamla trådar med mycket information i respektive TS:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html (aug 2007-okt 2007)

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html (okt 2008-dec 2008)

etc....

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890-1.html (jul 2009-okt 2009)

• Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
  • KajsaAnka
    RiNan skrev 2010-01-26 11:59:23 följande:
    KajsaAnka: Det blev ju jätte fint! Vad hade du för hår där under, naturligt eller kemiskt färgat? Jag har blivit lite sugen på henna men vet inte om jag vågar. Har kemiskt färgat mörk brunt och vet inte om jag kan få till samma djupa nyans med henna och hur.Någon här som färgar mörk brunt med henna?
    Det finns mörkbrunt ("hår som en häst", står det på hemsidan ) på Lush, och min frisörs kollega använder det och det blir jättesnyggt. Men det bruna kan bli mörkt på dig också, du ser att mitt är ganska mörkt jämfört med tidigare. Jag hade nog börjat med det bruna först. Det går ju alltid att färga det mörkare annars.

Angående din fråga om kemiskt färgat hår kan jag svara både ja och nej på den frågan. Jag hade lite slingor på överhåret, men det andra vet jag inte. Har ju aldrig lyckats behålla kemisk färgning i håret mer än högst en vecka, eller kanske 2-3 hårtvättar. Så huruvida färgen ändå ligger kvar i håret, trots att den inte syns vet jag inte.
  • KajsaAnka
    RiNan skrev 2010-01-26 11:59:23 följande:
    KajsaAnka: Det blev ju jätte fint! Vad hade du för hår där under, naturligt eller kemiskt färgat? Jag har blivit lite sugen på henna men vet inte om jag vågar. Har kemiskt färgat mörk brunt och vet inte om jag kan få till samma djupa nyans med henna och hur.Någon här som färgar mörk brunt med henna?
    Kan ju förresten tillägga att jag aldrig fått så många komplimanger om min hårfärg som nu, och många betonar djupet och lystern i håret. Så djup nyans kommer du säkert att få till.
  • Taggtroden
    Sagalin skrev 2010-01-27 06:18:58 följande:
    Jag har en påse Askorbinsyra här hemma, kan man använda den till ansiktsmask?
    www.shenet.se/ravaror/askorbinsyra.html

Det står där att det räknas till AHA- syrorna, vilket acitysalicylsyra också gör (vilket är det verkande ämnet i Aspirinmasken), men samtidigt står det att det inte finns några påvisade effekter att lägga på askorbinsyra utanpå huden...
  • Hypnotica

Det enda nackdelen med AHA-syrorna är att de inte exfolierarar nere i porerna. Det gör bara BHA-syror.

• Cybele
    Hypnotica skrev 2010-01-27 14:09:44 följande:
    Det enda nackdelen med AHA-syrorna är att de inte exfolierarar nere i porerna. Det gör bara BHA-syror.
    Vilka är BHA-syrorna?
    Hypnotica skrev 2010-01-27 14:12:03 följande:
    *gömmer sig under filten och muttrar något över brun henna*
       du ser, det är kört i och med att Lush kallar alla sina tre varianter henna 
  • Hypnotica
    Cybele skrev 2010-01-27 15:44:48 följande:
       du ser, det är kört i och med att Lush kallar alla sina tre varianter henna 
    Jävla Lush.  :)
  • Taggtroden
    Hypnotica skrev 2010-01-27 14:09:44 följande:
    Jasså? Jag som läst att AHA- syror skulle va så bra i ansiktsrengörning! Ska genast kika mer på det och se om det finns någon bra mask att göra med BHA istället då! Kanske skulle va något för mig :)
  • Niccan88

Hej alla här inne, gör en snabb visit.
    Har kört me OCM ett litet tag, men min hud blir inte bättre, den blir inte sämre heller för den delen, vilket e skönt.
    Hur lång tid tog d för er som använder d att märka resultat??, har väl hållt på i ca 2 veckor regelbundet nu.

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo