Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Niccan88 skrev 2009-11-03 17:38:07 följande:
    Hur mkt bikarbonat brukar ni använda?? Ja kör 1tsk till 2,5dl vatten..
    Jag har ca en msk till en halvliter vatten. Jag har låååångt hår. Dock ganska tunt...
  • Taggtroden
    RedTopaz skrev 2009-11-03 23:21:33 följande:
    Vet du var man köper Cassia?? (kanske finns där du köper hennan?)
    Tyvärr vet jag inte alls vart det kan finnas... kollade på grongava.se (där jag brukar köpa min henna, fast i butiken IRL) och såg inte att det fanns... men såg att du fått andra svar så hoppas du hittar
  • Taggtroden

Niccan88: Iiiingen aning! Det har jag aldrig hört något om förut. Min henna sitter jättebra och jag färgar kanske en gång i kvartalet, max!

• Taggtroden

Herbiques henna är bara skit!! Den är jättedålig, i alla fall på mig! :/

• Taggtroden

Blå myran: Jojoba luktar inte så trevligt, men jag har vant mig
    För mig är diadem att föredra när håret blir lite fetare innan tvätt.. har jag det utsläppt så ser det ut som att jag har slick- frisyr Jag har rätt tunnt hår så det lägger sig ner bakåt på huvudet... haha!

• Taggtroden
    PortobelloRoad skrev 2009-11-05 12:35:13 följande:
    Ha, ha jag tycker att den är super! Jag sover iochförsig med min henna i och då biter det rejält. Tar den inte på ditt hår alls?
    Jasså? Nej på mig biter den inte alls. Jag brukar också inte sova med hennan i, men brukar ändå ha den i en halv dag eller en hel kväll...
    Men det är nog olika vilken hår man har :)
  • Taggtroden
    mejram skrev 2009-11-05 18:27:41 följande:
    Jag har aldrig haft några problem med Herbique, så jag förstår inte riktigt alla som klagar så på den. Har heller aldrig sett att det skulle finnas kemikalier i. Men så har jag bara kört den kopparröda varianten. Nu köper jag min henna i saluhallen i Rinkeby, 500g för 25:-, iransk henna, superbra! Sist köpte jag något annat märke också för ungefär samma pris, men den har så läskigt illgrön färg, så jag är skeptisk till om det verkligen är ren henna som det står, har inte vågat använda den än.
    Jag har också bara använt den kopparröda, men har hört många rykten om att det är kemikalier tillsatt i de andra färgerna... så jag skippar den helt då det finns andra och bättre alternativ.
    På ÖoB här i Övik hade dom också iransk henna för det priset i flera år, men har tyvärr slutat med den nu :( Den var kanonbra!
  • Taggtroden

Någon här som provat tistelolja eller vet något om den? Ska tydligen vara läkande och bra mot akne, men torr... kan man späda ut den med oliv eller jojobaolja?

• Taggtroden

Tack för era svar!! Då ska jag köpa den och testa, finns på "mitt" Coop! :)

Mamma Freja: TACK för den länken! Som jag letat efter den!!!

• Taggtroden
    Blå Flygare skrev 2009-11-08 22:18:44 följande:
    Hur mycket törs man späda bikarbonaten då? Jag har 2 tsk i 4 dl nu. Fast tar jag mindre blir det kanske ett mellanting mellan bikarbonat o WO Lera, hmm. Jag har ju rätt torrt hår som det är. Men är det mer uttorkande än bikarbonat? Ägg går bort eftersom båda barnen är allergiska mot det. (Havretvätt går bort pga allergi hos ena barnet, allt med mjölkprodukter går bort pga mig o ena barnet...) Ska nog våga testa honung då om det inte bleker.
    Jag har ca en msk till en halvliter vatten, till ett långt hår som går ända ner till midjan. Och det tycker jag är mycket! Ibland tar jag mindre och det blir superrent ändå! Så jag tror absolut att du kan ta mindre!

Jag häller bara ca en msk bikarbonat i en halvlitersflaska, häller ut det i torrt hår, masserar hårbotten lite, sköljer ur. Och så ÄCV, fast inte varje gång. Inte alls omständigare än att massera in schampoo. Men man tycker väl olika
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo