Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

RiNan skrev 2009-12-05 21:38:41 följande:
    Aha. Det visste jag ju men någonstans i bakhuvet sa en röst att olivolja täpper till porerna men det gör det ju inte.Blir man inte fet i skallen av att gojsa in sig i olja?
    Jo, de lär man nog bli.. :P Ja har inte provat olja själv, bara kokosmjölk..
  • FrejaMariah

Och SMT då.. :P Men ja tvättar juh varannan tvätt me den, så den känns inte som en inpackning för mig.. :P

• FrejaMariah

Men kom igår: LÄS INGREDIENSERNA!!! Innehållet kan ha förändrats..

• FrejaMariah

gröna hönan skrev 2009-12-05 22:29:28 följande:

Mamma Freja skrev 2009-12-05 22:06:55 följande:
    Till exempel så innehåller Eldorados balsam numera silikon, vilket jag surt fått erfara... Så jag instämmer verkligen i att LÄS INNEHÅLLSFÖRTECKNINGEN! Och det varje gång du köper en flaska av något, vad som helst.
    Senaste ja hörde på lockig.se va att eldorados ska försvinna helt.. Gick de så dåligt när de knölade ner silikoner i balsamet?? :P
  • FrejaMariah
    RedTopaz skrev 2009-12-06 21:17:06 följande:
    Tänkte bara säga att jag provat dermanords mascara nu och den är jättefin och funkar både till vardags och fest beroende på antalet lager. MEN den funkar inte alls om man ocm:ar!! Efter bara några timmar har man en tjock svart ring under ögat.. Första dagen upptäckte jag inte det förrän någon lite fint sa "du har lite svart under ögonen..". Andra dagen höll jag koll och det är inte vackert!
    Menar du att den fäller efter OCM?? Kan tänka mig att de kan va svårt att få mascara att fästa då, så de kan nog behövas en avfettning av fransarna.. Någon som har tips på de kanske?? :P
  • FrejaMariah
    Cybele skrev 2009-12-07 19:24:26 följande:
    Min dotter har (olovandes) experimenterat med kokosfettsinpackning - hur får jag bort det?? BS och honung fick inte bort det. Måste jag använda schampoo?För evigheters testade jag att göra olivoljeinpackning och det tog mer än en schamponering till att få bort det. Om jag inte får riktigt riktigt starka skäl till det, kommer jag aldrig göra om samma sak!
    Smt i en halvtimme..
  • FrejaMariah
    Hexx skrev 2009-12-07 19:51:27 följande:
    Hur blandar man bikarbonat då?
    Ungefär en matsked bikarbonat me lite vatten i handen och fördela i håret, eller späda med mer vatten i en gammal schampoflaska och fördela i håret.. Massera ett par minuten, skölja noga och avsluta me ÄCV..
  • FrejaMariah
    zazzza skrev 2009-12-08 14:11:22 följande:
    åå huga va mitt hår blev strävt o torrt av bikarbonat:(sköljde med äcv å inge balsam, men fy va torrt..var tvungen sätta i aloe veragele.gjorde jag nå fel?
    Troligen tog du för mycke bikarbonat..
  • FrejaMariah
    Cybele skrev 2009-12-08 14:23:16 följande:
    hmm, tror inte att hon sitter stilla nog i 30 minuter, men skall lägga det på minnet om jag experimenterar med oljor trots allt ;)
    en halvtimme i badet utan att doppa huvet kanske skulle fungera?? :P
  • FrejaMariah
    Titrania skrev 2009-12-08 17:08:37 följande:
    Håller helt och fullt med dig där Själv tvärslutade jag, vet inte hur bra det har varit dock (Hade inget balsam hemma och hade varit ute och specialinhandlat BS och ÄCV ) Men har en liten fråga till er kunniga: Mitt "tvätta-håret-schema" ser för tillfället ut såhär: BS (ev med honung)-tvätt och äcv-skölj en gång/vecka och vattentvätt däremellan... Frågan nu är, om jag kan göra nåt "mitt imellan" om man säger så? Tror det skulle ta extremt mkt på håret att göra 2 x BS-tvättar i veckan? Tycker liksom inte att håret känns rent efter enbart vattentvätt.
    Alltså bikarbonat e juh grovrengörande, så ja skulle inte göra de mer än en gång i veckan.. Däremellan gör ja bara en SMT..
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo