NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Jag hoppar in här!
Jag hoppar in här!
Mamma Freja skrev 2009-11-02 14:25:23 följande:
Jag gjorde en honung-kokosmjölkinpackning en gång, fick inte ur fettet efteråt, inte ens med en massa bikarbonat. Så jag skulle inte lita allt för mycket på att få ur fett/oljor med bikarbonat. Funkar säkert för andra men jag har blivit avskräckt (jag fick ta till schampo till slut... :S). Det var dock precis när jag hade börjat no 'pooa, så nu har jag grejer till SMT hemma och skulle köra på det nästa gång.
Fördelen med att vara tvungen att ta till schampo var att jag märkte hur ledset håret blev av det. Försöker tänka på det nu när man sitter med fett hår och försöker dra ut på tvättarna ;) Men jag måste säga att mitt hår har blivit väldigt blankt av att få ha sitt sebum i fred i längderna!
Är det någon som har några tips på hur jag kan sätta upp mitt hår? Hästsvans sliter ju om man har det jämt. Jag har hittat hårsnoddar utan metallgrej, visserligen är det en lim/plastfog i stället, så det kanske är same shit.
Men grejen är att mitt hår är som längst 30 cm, så flätor eller roliga knutar är inte riktigt att tänka på... Håret går till axlarna men är uppklippt. Jag håller på att glesa ut hårtvättarna, så jag går med fett hår så länge jag står ut när håret inte är nytvättat, och då vill jag gärna ha det uppsatt. Då blir det hästsvans.
Finns det andra sätt, har jag bara dålig fantasi eller måste jag vänta tills håret blir längre?
gröna hönan skrev 2009-11-04 13:06:34 följande: