Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Hallå!!

Jag känner aldrig att håret får den där "nytvättat-känslan", utan som nytvättat ser det ut o va en dag gammalt om man säger så...
    Jag tvättar med coop xtra och ibland kör jag hårinpackning (balsam, aloe, honung)

Nån som har ett eller flera "nytvättat-känsla" tips ?
    Skulle vilja få mer volym i håret, nu är det mest tungt o platt o blir fort stripigt... Har ganska tjockt hår, men kort ^^ (uppklippt i nacken o lite längre fram)

• lunkentuss

Mamma Freja skrev 2009-11-13 09:43:33 följande:

Tror du inte att de beror på att håret blev uttorkat av schampo?? Ett friskt hår e juh inte tort.. I början kände ja också som att de inte va rent, men efter ett par månader vande jag mig vid att de e så här de känns när de e nytvättat..
    Kanske det Men det ser ju dagsgammalt ut så att säga, är lite trist...
  • lunkentuss
    Björnmossa skrev 2009-11-13 13:05:27 följande:
    Jag får aldrig den nytvättade känslan av balsammetoden, bara av de andra. Kanske använder för tungt balsam eller nåt. Kanske samma för dig?
    kanske det...! Får prova ett annat balsam kankse.. har coops nu
  • lunkentuss
    SweetNilam skrev 2009-11-13 13:25:17 följande:
    Jag har alltid i en klick med just "klick" i håret när det är nytvättat. Ibland blanar jag klick med aloevera gel och har i. Låter såklart lufttorka och håret har volym under dagen. Härligt som tusan! Jag har fått känslan av att enbart klick funkar, klick och aloe gel funkar, men inte enbart aloe gel. Men det är mitt hår det! Jag har annars neutrals balsam som tvättbalsam och Coolauglin (lush- kokos) balsam till längderna. (Sen lägger sig volymen på håret under natten, men mitt hår är sådant, trist, men men )
    ahaa...! Det är ju värt att testa! Tack för tipset!
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo