Amlin skrev 2010-01-28 09:53:43 följande:
Nu har jag äntligen kunntat ta mig hemmifrån tillräcklig långt för att hitta ett godkännt balsam. Så igår körde jag min sista-schampotvätt. Körde i mitt balsam efter det. Det blev ett Apoliva Care från Apoteket förstås. Håret verkar då där förtjust i balsamet jag hittat så jag tänkte hitta ett till vårdande och tvätta med det från apoteket. Jag har kikat på inpackning och balsam i Oliv (naturell?) serien från Åhlens. Har ni några synpunkter på det? Är det bra som vårdande eller är det också mer av ett tvättbalsam? Hur är inpackningen? Jag vet ju förstås att man måste prova för just sitt egna hår men det är ändå bra att få lite åsikter innan. Jag är nämligen distans-student hemma och lever mitt liv mellan böckerna hemma och dagis. Jag tar mig sällan iväg bara för att shoppa.
Jag var på Åhléns och skulle köpa balsam men hittade inte ett enda som inte hade dimethicone eller amodimethicone i. Då har jag för mig att jag tittade på Oliv serien också men jag kanske missade den.
Jag letar också bra vårdande balsam för mitt hår blir så tovigt i längderna tre-fyra dagar efter tvätt. Lush American cream luktar så mycket att jag nästan mår illa när jag använder det så det går bort.
Jag har köpt Garnier Fructis nutri-repair (hittade det på en vanlig konsumbutik) som jag ska testa nästa gång jag använder balsam. Det låter ju vårdande
Andra tips för tovigt hår? Jag avslutar alltid hårtvätt med kallvatten. Brukar inte använda ÄCV för jag tycker håret blir fett av det men jag kanske måste?