NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
Niccan88 skrev 2009-11-02 10:27:26 följande:
Tack för länken mejram! Vet inte riktigt om detta e rätt tråd egentligen, men chansar då den ändå handlar om alternativa saker. Har lite frågot gällande menskopp, kan man bada me den? Å behöver man koka den varje gång efter användning, eller räcker d att den får ligga i sin påse? Jag e oxå en som skulle vilja ha långt hår, men vill sig inte längre än ner till axlarna. Blir slitet och tort så fort, sen e d så tunt så vet inte om d ens skulle passa mig... Har fortf inte kommit på ngn bar "återställare" för mitt hår, vart i thailand för en mån sen, å då blev håret väldigt tort och slitet och har inte blivit så mkt bättre sen ja kom hem. Kört me olivolja som hårinpackning förut, men blir så flottigt. Något tips ngn???
Jag har använt menskopp i många år och jag har badat med den och sovit med den. Man måste koka den efter varje mensperiod eller alt. dränka den i alsolsprit.
Efter att jag fött två barn passar den dock inte längre utan "ploppar ut" även fast jag har den större storleken sedan efter första barnet. Jag sörjer!!
Jag har samma typ av hår som du.. sorgligt när man vill ha långt svallande hår! ;). Mitt hår är också torrt och slitet men mest efter tidigare slingningar och mindre nyttiga stylingmetoder. Har bara No pooat i någon månad. Det som funkar bäst på mig är lush Veganese- balsam, då känns det ok. Är det redan skadat finns det ju inte så mkt att göra åt saken =(.
Taggtroden: Jag vill sluta använda deo eller iaf använda en mer naturlig variant. Använder f.n. Aco:s för att jag tidigare trodde det var bättre men nu vet man ju bättre..
Vad finns det för naturliga märken som säljer deo?
Hur gör du med kokosfettet?? Har du "på" det varje morgon??