Inlägg från: Niccan88 |Visa alla inlägg
  • Niccan88

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Tack för länken mejram!

Vet inte riktigt om detta e rätt tråd egentligen, men chansar då den ändå handlar om alternativa saker.

Har lite frågot gällande menskopp, kan man bada me den? Å behöver man koka den varje gång efter användning, eller räcker d att den får ligga i sin påse?

Jag e oxå en som skulle vilja ha långt hår, men vill sig inte längre än ner till axlarna. Blir slitet och tort så fort, sen e d så tunt så vet inte om d ens skulle passa mig...

Har fortf inte kommit på ngn bar "återställare" för mitt hår, vart i thailand för en mån sen, å då blev håret väldigt tort och slitet och har inte blivit så mkt bättre sen ja kom hem. Kört me olivolja som hårinpackning förut, men blir så flottigt. Något tips ngn???

• Niccan88

Tack alla gulliga för info och tipsen!
    Nu har ja blivit bra mkt klokare. :)
    Använder min menskopp för tredjegången nu, och kan ju lätt säga att ja aldrig kommer byta tillbaka till tampong!!
    Äntligen slut me klåda och irritiaton....

Va tror ni om detta?? När mitt hår e nytvättat känns topparna+10cm upp tort och slitet, men efter ca en vecka när håret börjar bli lite fett å smutsigt igen, är d bara dom 2 yttersta cm som känns slitna och torra. räcker d att ja klipper de 2cm eller ska ja klippa av allt som känns slitet när d e nytvättat???

• Niccan88

Ja, har tänkt den tanken oxå. Tänkte testa å köpa lite kokosfett ida, å göre en rejäl inpackning, blanda i lite avocado och banan med tänkte ja, tror att d kan va bra. Funderade på honung oxå, men d e la mest rengörande??

Dock e d ju hur lite man ska ta, får jätte lätt fett hår, så e lite rädd för att d ska bli för mkt..

Sen e ja avis på min sambo! Han ahr bara kört me WO i 4 veckor nu, å hans hår e så fint! Känns inte flottigt och ser inte smutsigt ut, Helt otroligt! Men funderar på om d helt enklet beror på att han har så kort hår som gör att d blir så bra, mkt lättare för honom att få håret genomsköljt...

• Niccan88

Nu när henna e på ordet igen, tänkte ja passa på å fråga. Va inne i en hälsokost å kolla, men på den förpackningen stod d att man skulle färga håret varje vecka första tiden, å sen varannan vecka. Känns ju jätte mkt, men tvättas hennan ut så fort?? Eller är d för utväxtens skull??

• Niccan88

Något som ja klurat på en stund, man skall ju skölja håret efter bikarboneten, me kallt vatten blandat me äppelcidervinäger, men vrf kallt?? Kan man inte ta ljummet?

• Niccan88

Ja har oxå hört talas om detta. Vilket oxå ofta gör att d inte funkar om man har ont i halsen bla.

Men du kan inte få tag på närproducerad honung??

• Niccan88

Ja brukar använda potatismjöl eller majsstärkelse... Risken e dock att man tar för mkt, å då får man grått hår. :P Tycker d e väldigt lätt att gnugga in i håret...

• Niccan88

Hej, länge sen man va aktiv nu... Har bläddrat igenom lite snabbt, men hittar inte hur man ska blnada OCM, ska köpa ricin olja på apoteket ida, men vilken olja är bäst att blanda ut den me?? Har blandhy.

• Niccan88

Jag har oxå väldigt tunt och rakt hår, men mitt hår har blivit bra mycket bättre sen ja börja me no poo, tog ett tag, men nu behöver ja bara tvätta en gång i veckan, å ev ngn gång me WO emellan.
    Tvätta mitt hår förut varje dag för att d blev flottigt. Men behövs inte längre. Kör Bikarbonat och ÄVC.

Å Måste bara få berätta, d har öppnat en eco-frissa runt mig. :D Beställt tid för en färgning, ska dit nu på måndag, e helt överlycklig!!!

• Niccan88

Tycker ja absolut du ska! Men d kan ta lite tid innan man får kläm på d, å d tar ett tag innan håret har ställt om sig, så tålamod gäller oxå. :) Lycka till om du bestämmer dig för att testa.

• Niccan88
    Pyl skrev 2009-12-17 20:39:08 följande:
    Tack tack! Jag antar att man tvättar ofta, kanske varannan dag, med bikarbonat och äcv i början och sen trappar ner? Annars lär ju håret se äckligt ut i början och jag vill inte skämmas på jobbet :-s
    Tvättar så ofta man behöver i början, å trappar ner sen ja. :) Så gjorde ja iaf. Men glöm inte sista tvätten.
  • Niccan88

Ngt som jag oxå undrat, jag använde eterisk olja som parfym ett tag, tills ja upptäkte att doften försvann sen.

Å jag e så spänd, ska till frissan imorn. :D Kan dock inte bestämma mig va ja ska ha för färg, om ja ska våga å färga d hennarött, eller om ska färga nära min naturliga hårfärg och bara liva upp det. Har ljusbrunt nu, och bruna ögon. Med mörka fransar och bryn. Någon som kan tipsa lite??

• Niccan88

Ida har jag kort OCM för första gången, och belv överaskad, trodde faktiskt att huden skulle kännas oljig feteråt men d gjorde den inte... :)
    Hur lång tid har d tagit för er innan ni märkt ngn skillnad?

• Niccan88

Nu var det riktigt längesen jag var inne, och precis ögat igenom lite, va mycket jag har missat!!!

Ska testa bakpulver/citron masken ikväll, har problem me massa pormaskar på näsan. Känns riktigt spännande!!

Vinterkyla och mössa tar död på mitt hår, så ska testa för första gången att ha i kokosfett i håret och se ifall d blir bättre...

• Niccan88

Hej alla här inne, gör en snabb visit.
    Har kört me OCM ett litet tag, men min hud blir inte bättre, den blir inte sämre heller för den delen, vilket e skönt.
    Hur lång tid tog d för er som använder d att märka resultat??, har väl hållt på i ca 2 veckor regelbundet nu.

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo