• malush

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Hej tråden!

Skriver ett inlägg i denna underbara tråd för första gången på flera månader..{#lang_emotions_surprised} Jag var med er nästan dagligen under cirka ett o ett halvt-år i nopoo-trådarnas uppkomst och älskade ju att ventilera tankar här! Kom av mig både i tråden samt i verkligheten någon gång i somras då livet vände lite upponer.
    Till saken: jag vill börja igen med allt underbart jag lärt mig delvis här och ska ge det ny kraft nu när livet är mer stabilt {#lang_emotions_sunny}

(Just det ja - jag hette ju något annat innan, om ni undrar vem jag är får ni inboxa {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_ghost} )

• malush

Jag är graviiiiid {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}

Visserligen bara i vecka 5, men jag söker alla era gravid-nopoo-tips! {#lang_emotions_sunny}

• malush
    Mandragora skrev 2009-11-10 01:21:20 följande:
    GRATTIS!
    Tack! kan inte riktigt fatta det än, men det sjunker väl in
  • malush
    Mamma Freja skrev 2009-11-10 10:11:55 följande:
    Grattis! :D De brukar ta ett tag innan de sjunker in.. Va de tips till dig själv under graviditeten du frågade om eller bebisvård?? Ibland e ja lite korkad.. :P
    Tack! ja, det är ju en så stor grej så jag antar att man fattar lite i taget

Tips till mig Har varit hängiven nopoo:are i cirka 1,5 år, men kom av mig lite i somras då vi bodde provisoriskt under ett par månader, men nu är det nya tag som gäller och plötsligt är jag gravid så jag behöver inspiration!
  • malush
    Taggtroden skrev 2009-11-10 12:03:46 följande:
    Grattis!!! Dock har jag inga gravid- tips att komma med...
    Tackar!
  • malush
    Whintra skrev 2009-11-10 13:10:56 följande:
    Grattis grattis till graviditeten!! Nu är jag lite nyfiken på vem du var förut i tråden, vill du inboxa mig? Mitt tips är att smörja in magen med kokosolja, mysigt och så kanske det förhindrar några bristningar malush skrev 2009-11-10 00:30:20 följande:
    Tack!! Har inboxat

Ja kokosolja är något av det bästa jag vet så det får jag se till att köpa snart igen då
  • malush
    Whintra skrev 2009-11-10 13:37:04 följande:
    Då gissade jag rätt Lycka till med graviditeten och bebis. Åååh, det är så underbart!! malush skrev 2009-11-10 13:16:53 följande:

Tack!!
  • malush
    RedTopaz skrev 2009-11-10 14:21:39 följande:
    Grattis Fusion!!!! =) =) Det är nog bara att No Poo:a som vanligt skulle jag tro, inget som är skadligt för bebben.
    Tackar!
    Mjo, en hel del eteriska oljor ska väl undvikas (om vi pratar kroppen) men annars är det väl typ som vanligt. Men tips på oljor med mera vore ändå kul, behöver som sagt ny inspiration
  • malush
    Mandragora skrev 2009-11-10 18:01:15 följande:
    Eller inte. Jag går in i vecka 26 i morgon och har liksom knappt fattat det än.
    Haha ..hoppas att du i alla fall fattar att det är ett barn när du väl ser det
    Ja, gud vilka känslor....
  • malush
    Mamma Freja skrev 2009-11-10 18:47:16 följande:
    Jag köpte en bok på Indiska om eteriska oljor och ja har för mig att de stod vid varje olja om man skulle undvika den under graviditet.. Tyvärr har ja slarvat bort den, annars skulle ja ha kollat upp vilka oljor de va.. Någon annan kanske har den?? En tunn, mjuk bok e de..
    Jag har en bok om eteriska oljor och jag kommer inte använda så mycket sådant nu mandarin funkar dock bra och den gillar jag dessutom skarpt i egna blandningar
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo