Inlägg från: Katarina76 |Visa alla inlägg
  • Katarina76

Hur ofta äter era små och vad?

Behöver du få i dem mer näring p g a vikten? Jag skulle rekommendera mer ersättning (typ NAN 2) istället för mer gröt o frukt för det är näringstätare, eller kräks de för mycket då? Min dotter kräktes mycket ända till nyligen, men hon har alltid velat äta ofta 10 mån (korr 8 mån) så hon har fått i sig mer än tillräckligt ändå.
    Det kan funka att dem lite oftare på kvällen för att de vara fulltankade och sova längre, men det dröjde länge innan vi kunde ta bort nattmålet helt.

Du kan annars kontakta neo och kolla om de kan rekommendera någon dietist som kan prematurer. Själv har jag pratat med dietisten på barnmottagningen där jag bor.

• Katarina76

Ok, förstår att du inte vill prata med neo något mer. Jag känner flera (visserligen fullgångna bebisar) som inte vill äta oftare än var 4:e timme redan från första veckan och där har det inte varit snack om att de ska äta oftare.

Det blir ju jättejobbigt för dig som har två bebisar om du ska mata dem varannan timme fastän de inte verkar behöva det. Om BVC vill att du ska ge mer frukt, så kan man ge det efter gröten.

Svar på tråden Hur ofta äter era små och vad?