Har förälskat mig i en man med prostatacancer...
och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Finns det flera i någelunda samma situation? Prata cancer i största allmänthet?
Jag började detta en man för drygt en månad sedan - han är jättesnäll, mån om mig, urgullig och alldeles för bra för att vara sann. Jag tyckte redan innan våran första dejt att det var något speciellt med honom. Han hade andra principer än de andra killar jag pratat med. Han som han själv sa var ute efter en förhållande, inte bara sex utan ett seriöst förhållande. Han var urgullig och jag föll direkt. Första två veckorna träffades vi så fort vi kunde. Vi både har barn från tidigare förhållanden och så lägligt att vi hade våra barn samma veckor. Men så förra veckan, ja redan innan veckan innan så frågade jag honom vad han ville med mig för jag märkte att han blev inte som vanligt. Och han sa att han knappt visste det själv. Jag blev ledsen, han insåg att jag blev sårad och vi pratade inte så mycke mera den dagen. Det tog två dagar tills allt var som bortglömt och som vanligt igen. Fram till förra veckan och nu börjar jag förstå honom mer och mer. Han har cancer, prostatacancer. Han berättade det för mig förra veckan. Nu har han börjat sin strålbehandling och jag sitter hemma helt ovetande om vad som händer. Jag vet att han är livrädd och kommer särkerligen inte leva så länge till. Men han vill fortsätta träffa mig. Jag är rädd att jag kommer förlora honom. Jag är rädd att jag ska bli ännu mera fast, men samtidigt vill jag inte lämna honom. Jag har ju sagt att jag ställer upp för honom, att jag lyssnar och finns där för honom. Men det är jobbigt, så jobbigt. Han är den första som jag känner något riktigt för sedan det tog slut med mitt ex. Han är den första efter killen jag hade innan mitt ex som verkligen betyder något för mig. Han är en av alla dom killar jag haft som berört mig på det där sättet som ingen annan kan. Nä. Jag vet att han kommer dö. Jag vet att han kommer inte och finnas i mitt liv så länge till, men jag vill inte gå.
Någon i samma sist?