Inlägg från: Lingling11 |Visa alla inlägg
  • Lingling11

Är så rädd att förlora min man, han har t-cellslymfom.

Oj, det lät inte kul. Är aldrig kul när närstående blir riktigt sjuka, det är så svårt att veta vad man ska göra och man känner sig så himla hjälplös.
    Det enda man kan försöka är att hålla sig stark och hålla modet uppe. Försök att se till det positiva som att tumören har krympt, han har bra värden etc. Sjukvården i Sverige är även riktigt bra det är förundrande allt de kan göra för att få människor friska.

• Lingling11

Anonym (orolig) skrev 2009-10-29 20:45:25 följande:

Nä, det är verkligen inte kul. Han har haft mest problem med höger lunga, men den var bättre under röntgen, men nu var vänster lunga sämre istället.. Där uppe på lungan. Så imorgon ska de antagligen göra en ct-röntgen för att kunna utesluta att det är lymfom som spridit sig eller nåt. Men de TROR att det är infektion. Så hoppas hoppas att det inte är något "farligt" med lungorna och att det snart vänder så han får må bra och bli pigg.
    Usch, det jobbigaste brukar nästan alltid vara väntan och att inte veta vad det är. Men när läkarna säger att de tror det är pga en viss sak så stämmer det oftast, så tror de att det är en infektion så är det med all sannolikhet det.
  • Lingling11

Anonym (orolig) skrev 2009-10-29 21:05:02 följande:

Ja det håller jag verkligen med om. Det har varit riktigt jobbigt sedan 1 augusti då han åkte in första gången. Massa frågetecken innan man fick veta vad det var, och denna hemska väntan på alla provsvar. Läkarna säger att det inte går att utesluta något om vad det kan vara, så är såå nervös. Men hoppas som sagt att det är en infektion som snart blir bra.. Och så hemskt att han inte ens svarat på ett enda sms sedan kl 9 imorse.
    Oftast säger de att de inte kan utesluta något för att säkra för sig själva. De vill inte ge några garantier ifall det skulle visa det värsta. Men säger de att det mest troligt är pga något så är det oftast så.
    Jobbigt att inte ha fått något svar. Men ha du kunnat prata med honom eller någon som jobbar på avdelningen idag? Om han inte har någon ork så är det ju förståeligt att han inte kan svara. Men är du riktigt orolig så borde du ju kunna prata med personalen på avdelningen för att höra hur det är. Då han ligger inne och inte alltid har riktigt ork borde ni kunna ordna nåt sådant system så att du kan känna lite lugn de dagar du inte kan höra från honom.
  • Lingling11

Anonym (orolig) skrev 2009-10-29 21:43:08 följande:

Mm, hoppas att du har rätt. :) Jag ringer avdelningen 2-3 gånger om dagen. Imorgon ska en läkare ringa upp mig också, för sköterskorna kan inte svara på alla frågor jag har.
    Det är ju bra att ha den kontakten. Man blir alltid lugnare då man fått höra av någon hur det har varit och ser ut. Hoppas det går bra för er imorgon *styrke kram*
Svar på tråden Är så rädd att förlora min man, han har t-cellslymfom.