• Medved

Fördommar?

Va tycker ni om unga mammor? Har ni några fördommar eller är det sak samma?

• Svar på tråden Fördommar?
  • hemlis

Hej!

Jag har inga som helst fördomar mot unga mammor, jag är både en ung och gammal mamma

Blev gravid när jag var 21, 24 och 34 år.

Jag arbetar som förskollärare sedan många år tillbaka och nu tycker jag vi bara har unga mammor, säkert för att jag själv blivit några år äldre
    Tycker att de unga mammor och pappor jag möter på är bra på alla sett och vis.

Tror inte åldern har så stor betydelse, det är det som sitter innaför pannbenet som betyder mer.

Men jag måste säga att det är himla roligt att vara en ung tonårsmamma och jättemysigt att kunna skaffa oss en lite sladdis efter 10 år som vi har gjort.

• Petra123

Inga alls! Min man har både hunnit få barn och bli gift innan 20-års ålder. Och han klarar det hur bra som helst...Det har med hur mogen man är om person. En del är ju visserligen väldigt omogna, men jag tror nog att det är få. Men det kanske är annorlunda med kvinnor som ung förälder än med män...

• Medved
    hemlis skrev 2009-10-28 14:50:17 följande:
    Hej! Jag har inga som helst fördomar mot unga mammor, jag är både en ung och gammal mamma Blev gravid när jag var 21, 24 och 34 år. Jag arbetar som förskollärare sedan många år tillbaka och nu tycker jag vi bara har unga mammor, säkert för att jag själv blivit några år äldre Tycker att de unga mammor och pappor jag möter på är bra på alla sett och vis. Tror inte åldern har så stor betydelse, det är det som sitter innaför pannbenet som betyder mer. Men jag måste säga att det är himla roligt att vara en ung tonårsmamma och jättemysigt att kunna skaffa oss en lite sladdis efter 10 år som vi har gjort.
    Va skönt att höra det ifrån dig som är förskolelärare !
    Ja det måste ha varit jätte roligt ;) Själv blev jag mamma när jag var 17, är 19 nu :) Ångrar inte det för en sekund!
  • Medved
    Petra123 skrev 2009-10-28 18:41:25 följande: