• Medved

Fördommar?

Va tycker ni om unga mammor? Har ni några fördommar eller är det sak samma?

• Svar på tråden Fördommar?
  • hemlis

Hej!

Jag har inga som helst fördomar mot unga mammor, jag är både en ung och gammal mamma

Blev gravid när jag var 21, 24 och 34 år.

Jag arbetar som förskollärare sedan många år tillbaka och nu tycker jag vi bara har unga mammor, säkert för att jag själv blivit några år äldre
    Tycker att de unga mammor och pappor jag möter på är bra på alla sett och vis.

Tror inte åldern har så stor betydelse, det är det som sitter innaför pannbenet som betyder mer.

Men jag måste säga att det är himla roligt att vara en ung tonårsmamma och jättemysigt att kunna skaffa oss en lite sladdis efter 10 år som vi har gjort.

• Petra123

Inga alls! Min man har både hunnit få barn och bli gift innan 20-års ålder. Och han klarar det hur bra som helst...Det har med hur mogen man är om person. En del är ju visserligen väldigt omogna, men jag tror nog att det är få. Men det kanske är annorlunda med kvinnor som ung förälder än med män...

• Medved
    hemlis skrev 2009-10-28 14:50:17 följande:
    Hej! Jag har inga som helst fördomar mot unga mammor, jag är både en ung och gammal mamma Blev gravid när jag var 21, 24 och 34 år. Jag arbetar som förskollärare sedan många år tillbaka och nu tycker jag vi bara har unga mammor, säkert för att jag själv blivit några år äldre Tycker att de unga mammor och pappor jag möter på är bra på alla sett och vis. Tror inte åldern har så stor betydelse, det är det som sitter innaför pannbenet som betyder mer. Men jag måste säga att det är himla roligt att vara en ung tonårsmamma och jättemysigt att kunna skaffa oss en lite sladdis efter 10 år som vi har gjort.
    Va skönt att höra det ifrån dig som är förskolelärare !
    Ja det måste ha varit jätte roligt ;) Själv blev jag mamma när jag var 17, är 19 nu :) Ångrar inte det för en sekund!
  • Medved
    Petra123 skrev 2009-10-28 18:41:25 följande:
    Inga alls! Min man har både hunnit få barn och bli gift innan 20-års ålder. Och han klarar det hur bra som helst...Det har med hur mogen man är om person. En del är ju visserligen väldigt omogna, men jag tror nog att det är få. Men det kanske är annorlunda med kvinnor som ung förälder än med män...
    Ja det är rätt vanligt i dagsläget, de flesta av mina vänner har barn. Iofs väljer man lite nu vilka man verkligen vill umgås med :) Har du barn?? Jag fick min dotter när jag var 17 , är nu 19 :)
  • liizaa

en sak, fördomar är rädsla eller avundsjuka så dom som har fördommar mot oss "unga mammor", tack ja vet redan om att ja är lyckligt lottad som inser i tid att jag levt mitt liv klart för ungdommen och är mogen nog att gå in i vuxenlivet och upptäcka nya möjligheter i en familj.

• Schnooglewookiemush
    liizaa skrev 2009-11-13 11:21:49 följande:
    en sak, fördomar är rädsla eller avundsjuka så dom som har fördommar mot oss "unga mammor", tack ja vet redan om att ja är lyckligt lottad som inser i tid att jag levt mitt liv klart för ungdommen och är mogen nog att gå in i vuxenlivet och upptäcka nya möjligheter i en familj.
    Hehe, varför skulle fördomar vara avundsjuka? Det är ju bara ett dumt påhitt som unga föräldrar kommer dragandes med.
Svar på tråden Fördommar?