missan skrev 2009-12-10 18:49:27 följande:
Hej! Ångesten finns där hos mig också men rätt så undertryckt. De månader min mens varit försenad har jag nästan fått panik. Trott att äggledaren ska spricka och jag ska förblöda typ. Men i övrigt mår jag nog rätt bra, tror jag. Det finns där hela tiden i bakhuvudet, en stress över att dagarna och månaderna går. Över att folk i "smyg" tittar på min mage. Undrar.Och jag med. Är det något fel på mig. Eller har vi bara extrem otur med att pricka rätt? Men när jag blev "gravid" sist gick det fort. Så tänker att nog är det fel på andra äggledaren. Tyvärr har jag hamnat hos en gyn som inte tar min oro på allvar. Ska byta. har jag sagt länge nu. Ska ge Pergo en chans och funkar inte det så byter jag.Inte så bra på att förklara vad Pergo gör, ärligt talat. Det finns säkert de som är bättre på det här?! Men tror de stimulerar ägglossningen att gör äggen större och bättre? Har egen ägglossning men det verkar ju inte fungera. Min cykel har blivit rätt oregelbunden.Har en ond aning om att min andra äggledare är knas. Men man ska ju inte måla fan på väggen....Apropå min rökning, är inten storrökare, men är ändå dumt. Ja, om nej NÄR jag blir gravid slutar jag direkt! (om inte tidigare)
Det kan vara så att dina hormoner är i obalans för att du är stressad som du skriver, då är det ju svårare att bli gravid. Så din andra MÅSTE ju inte vara paj. Du kan ju kolla om de tär helt stopp genom spolning. Tycker att du ska byta till en gyn som tar dig på allvar som du srkiver. Det har man all rätt till att bli. Min första gyn jag hade verkade knappt veta vad utomkved var, han sa att det dessutom bara händer en kvinna på 10 000. GALENSKAP! Det räcker ju med en snabb runtklickning på på nätet för att kunna veta att det är mkt vanligare än så! 2-3 på hundra säger man ju! Dessutom försökte han övertyga mig att mina låga hcg-värden berodde på att jag var i fjärde veckan. IDIOT. Jag vet inte hur många gånger jag fick säga att det itne stämde eftersom vi inte hade varit i samma stad ens på sex veckor. Jag förstod på hcg-värdet, min konstiga mens och alla andra tecken, själv att det var ett X. Jag lärde mig vad att hålla utkik efter här på FL faktiskt! När jag skrev i trådar om mina symtom så var det massa tjejer som svarade mig att de kände igen symtomen från X. Så mkt kunde han...
Jag tog mig på eget bevåg till akuten utan att det hade börjat göra ont, just för att jag förstod själv vad d et hela handlade om. Det tog nog två veckor innan läkarna kunde kosntatera det ja gsjälv redan visste, och ytterligare två veckor innan jag akut åkte in och äntligen fick opereras.
Mitt fötroende för vården är ju inte på topp numera kan jag säga. Tilläggas bör dock, att jag fick mkt bra stöd när ajg väl blev inlagd så den biten var bra.
Men, om du försökt i 1,5 år som jag läste i din pres, så finns det ingen anledning att vänta. Min läkare rådde mig att om jag till sommaren fortfarande itne har blivit gravid så ska jag gå till ivf, för då har precis ett år gått sen X:et. Detta oavsett om min andra äggledare verkar funka eller ej.
Jag tror du kommer få bra råd så fort du kommer till en bättre gyn. Var i landet bor du?