Miny skrev 2010-01-11 14:23:05 följande:
När slutade ni blöda efter op? Op förra måndagen, började blöda lite smått i onsdags och det håller ännu på. Har fått behålla äggledaren, och läkaren sa att ingen uppföljning överhuvudtaget.Hoppas kroppen tar hand om detta nu.
KOnstigt att de inte kollar upp med hcg!? När jag hade mitt utomkved fick jag först behålla äggledaren och de opererade bara bort det som satt fast. Men då fick jag lämna hcg 1 gång/vecka. Det sjönk till att börja med men efter 2 veckor vände det och började stiga igen. Fick då cellgifter men blev så akut dålig så jag fick åka in med ambulans och då opererade de bort äggledaren. Efter det behövde jag ingen uppföljning då inget kunde finnas kvar och kunde börja växa.
Om du inte har någon hcg-uppföljning tycker jag att du ska ringa till din läkare och begära det. Går ju inte att slappna av helt förren man vet att hcg är nere på 0. Du kan ju kolla med grav.test själv. Beror lite på hur högt ditt hcg var. Mitt var skyhögt och skulle därför ta några veckor att sjunka helt om det skulle ha sjunkit som det skulle.
Heja Frikaellen! Ja, det var för tidigt att testa
Skit i de där testa-tidigt testen! Jag har fått massor spökstreck på dem och när jag väl var gravid var det de som visade utslag sist av alla test (testade då dessutom med testlagrets billiga, CB digital, baby or nots stav) Alla blev positiva och jag tog ju dessutom blodprov samma dag och då hade jag 10 i hcg! Alltså så borde enbart testa tidigt visa rätt, men det var det som var negativt. Efter det har jag köpt massor av trestlagrets tester. De funkar utmärkt och ger svar tidigt! (ganska svaga men aldrig spökstreck).
Jag är sååå lycklig idag! Varf på vul idag i v. 9+6 igen. Och vi såg en klump med huvud och kropp och 2 små pyttearmar!!! Hjärtat tickade på regelbundet och fint. Sambon blev lite orolig då det tog så lång tid innan han kunde hitta hjärtat och menade att det syntes bättre när vi kollade i 6+1. Men då betsod pyret i stort sätt enbart av hjärta
Oh jag som var så rädd att hjärtat skulle ha slutat slå. Fick även veta att moderkakan sitter precis vid livmoderhalsen och att jag inte ska oroa ihjäl mig om jag får mindre blödningar, främst vid sex (stackars sambon har inte fått komma till sen ÄL i november...). OM det kommer blod så beror det säkert på moderkakan. Det ska tydligen inte vara någon fara och de kommer ha uppsikt över det så att den flyttar sig uppåt med tiden. Det värsta som kan hända är att jag inte kan föda naturligt om moderkakan sitter i vägen, men i normalfallet så flyttar den sig uppåt. Håller tummarna för det och att pyret får fortsätta må bra! Pyret var hela 3,3 cm idag! Han daterade mig till 10+2 men jag fortsätter räkna enligt det gamla tills rul.
FIck även tid för kub-test om 2 veckor. Ska lämna blodprov denna vecka och sen har jag BM den 25 januari och KUB 27. Så nu händer det grejer! Snäll läkare som förberedde för kub trots att jag inte fått bli inskriven ännu hos BM.
Sorry, blev lite långt men är så glad! Är det äntligen vår tur nu!?