Utomkveds - Vad händer sedan?
Hej igen!
Jag var aktiv här för ett tag sedan men kommer nu gärna tillbaka..
Historia: akut X-opoeration juli -08. Vääldigt akut. Ca 2,5 liter blod hade jag i buken. Höll på att dö faktiskt, så som tidigare inlägg är jag tacksam för att leva idag MEN då ambulanspersonalen inte ville ta med mig är jag fortfarande "sur" och besviken, då det första bemötandet var skit! Dessutom var läkaren som opererade mig inte heller trevlig, en hård och kall kvinna som svarade kort och avslutade uppföljningssamtalet med -nä, nu har jag andra patienter att träffa...
Lång återhämtningstid (1,5 månader) men sedan har jag mått bra, någorlunda. Tankarna finns där såklart. Varför fastnar inget? Är det ngt fel på mig?
De opererade bort ena äggledaren, men känslan av att känna mig "halv" har jag aldrig känt, men det är ju olika..
Varit väldigt nervös flera gånger då mensen varit sen, trott att det fastnat igen. Inte kunnat fungera innan mensen kommit. Sjukt stressad.
Fått Pergo utskrivet förra månaden men tog dem inte nu, känns inte helt rätt. Vi väntar på provsvar från min killes spermaprover med. Är rädd att jag blir överstimulerad då jag har ägglossning. Och ingen uppföljning med VUL fick jag boka in, så jag avvaktar.
Har också fått höra av min gyn att " jag hade fårtsått om var stressad om du varit 39 men nu är du bara 33 så du har många år på dig". Men ursäkta, det är väl ändå min sak att avgöra!! Kanske inte vill få barn när jag är 40 (om det går) kanske har längtat i många år redan.. dumma läkare!
Ursäkta för trist inlägg, skönt att skriva av sig här där ni alla har genomgått liknande situationer.
Kram på er alla!!