• volvo bm 814

Utomkveds - Vad händer sedan?

Hittade hit jag med. Mitt hcg har stigit. Nu är man orolig.
    En tanke slog mig härromdagen. Hon sa att hon sett en muskelknuta i mitten när jag vet att den sitter på vänster sida i livmodern och inte i mitten. Konsigt.

• volvo bm 814

Jag plussade också svagt innan mens, men började blöda på natten med smärtor. Inte kul. Nu blir det massa prover igen. Har fortfarande grav.symptom + att igår började brösten ömma ordentligt. Hoppas att det var ett missfall och att det inte sitter fel. Mitt hcg hade ju höjt sig. Man kan ju inte göra så mycket åt det själv ändå. Får se vad proverna säger imorgon. Har det höjt sig mer så blir det ännu en undersökning.

• volvo bm 814

Det blev inget blodprov idag. Skulle tagit det på vårdcentralen, men ingen remiss skickad dit. De sa att man måste ha en lapp med sig och att jag skulle ge mig iväg till kvinnokliniken på sjukhuset och ta proverna där framöver. De hade minsann annat och göra.
    Tror att det är ännu ett x för jag har ont på vänster sida där äggledaren sitter. Är i v.4 +5 tror jag.

• volvo bm 814

Jag har äggledaren kvar. Räknade ut på niomånader att jag ska vara i v.6. Det var då jag upptäckte mitt förra x i våras.
    Ringde till kk och fick komma dit och ta prov. Får svar imorgon per telefon. Får då nämna att jag fått värre ont och se om jag kan få bli undersökt. Jag är jätteorolig nu. Är gråtfärdig och rastlös. De såg inget förra veckan varken i livmodern eller äggledarna. De kollade noga.
    Jag blödde kraftigt och hade jättemensvärk som vanligt. Ren slump att jag tog ett grav.test igentligen. Var jättenyfiken. Plussade ju två dagar innan bim. Plussade 4-5 dagar efter bim med mitt x, och då jättesvagt.

Känner mig hjälplös.

• volvo bm 814

Hcg:et har stigit lite till, men än misstänker de inget nytt x.
    Mitt förra mf steg det med raketfart upp till 500 innan det gick ner igen. Men nu går det långsamt uppåt.
    Med mitt x låg det på 20000 v.6, vilket de tyckte var onormalt högt för en vanlig graviditet.
    Man har ändå lite hopp om att det sitter kvar och rätt.
    Jag vet inte hur mycket det stiger vid en normal graviditet. Jag har skitömma bröst och får fortfarande illamåendeattacker. Kan knappt mocka hos hästarna utan att må illa, vilket jag inte brukar göra (må illa av hästbajslukt alltså).
    Ska få en hög med lappar i veckan och ta fler prover. HATAR nålar. Hoppas på en undersökning också. Vill ju inte rida på mina kusar om det sitter kvar och lever, men de mår inte bra av att bara gå och äta och sova. Ska jag stanna på marken eller kan jag skritta en 15 min? Dumt när man inte vet.

• volvo bm 814

Nu börjar mitt hcg gå ner sakta. Mår fortfarande illa och div. andra grav.symtom.

• volvo bm 814

De vill att jag ska gå ner i vikt från 88 kg till 65 kg innan, vilket är omöjligt. Det synns på mig att jag gått ner, men inte på vågen. Jag har 2 hästar och rör mig mycket då jag mockar och rider. Jag hjälper också till på svärfars mjölkgård. Det får man muskler av och de väger ju lite, men det förstår inte de.

• volvo bm 814

Jag är lite nojig nu. Mitt Hcg har inte sjunkit sedan förra provet, det har stannat. En hemsk tanke poppade just upp. Kan det vara ännu ett X? Men jag har inte ont och magen tycks växa, kan inte knäppa mina byxor. Har räknat ut att jag skulle vara i v8 eller 9 vid det här laget. Min läkare vill inte undersöka än.

• volvo bm 814

Det hade först sjunkit pyttepytte de två jag gjorde förra och förrförra veckan, men inte de tredje. Det stod still. Brösten ömmar fortfarande och mår illa efter frukostosten.
    Vet inte varför, har försökt få mig undersökt. Hon ville avvakta. Men om jag fick jätteont skulle jag in till akuten igen. Jag har haft hugg i vänster sida sedan en vecka efter ÄL innan+. Jag har ont ett par dagar sedan försvinner det i kanske en vecka eller så. Men det hade jag även de månader vi inte försökt. Jag har ingen feber och mår i övrigt bra. Förutom att jag blivit vaccinerad mot nöffnöffsjukan igår, så nu har man ont överallt.

• volvo bm 814

Jag får nog åka in ikväll. Fick ont och började blöda. Är beredd på det värsta. Väntar bara på min man som mjölkar hos sin far. Har packat lite om ifall att man blir inlagd.

• volvo bm 814

Nu är jag hemma igen. Blev skrapad och då började mitt Hcg gå ner tre dagar efter. De hittade nåt i äggledaren som liknade en cysta på 5x2cm så därför behöll de mig. De visste inte om det var ett mf eller ett x. Men igår hade hcget gått ner så pass mycket att de släppte hem mig. Ska på återbesök om två veckor igen.
    Har ont i hela systemet efter skrapningen som gjordes i torsdags. Blöder lite till och från också. Vet inte om det är normalt. Hade fruktansvärt ont i magen efter mitt mf 2006 också.

• volvo bm 814

De sa att den skulle gå tillbaka av sig själv. Ska på återbesök imorgon. Har slutat blöda för tillfället. Efter att blödit en vecka.

• volvo bm 814

De är förundrade över vad det kan vara som producerar hcget. Det gick upp till 80 och nu gått ner till 60. Så det blir återbesök den 16/12 igen. Sedan efter jul blir det utredning på varför det inte blir rätt.

• volvo bm 814

En tanke slog mig idag. Kan cystorna i äggledaren ha med att inte mitt hcg vill sjunka som det ska? Mycket surrar i huvet just nu.

• volvo bm 814

Efter skrapningen gick det upp från 40 till 80 för att sedan gå ner på 60. Det var två veckor sedan. Låg inne för 3 veckor sedan. Blir kallad till nytt blodprov snart. Hoppas det krypit neråt lite till.

• volvo bm 814

Nu behöver jag inte vara orolig längre. Hcg var nere på 3 nu. Ska ta ett prov till så att det ligger på 0 och inte börjar stiga igen.

• volvo bm 814

Frikadellen:
    Har inte fått någon förklaring varför, men nu blir det nog en utredning.
    Mitt förra mf gick det upp och ner hela sommaren 2006.

• volvo bm 814

Och vi får inte försöka själva. De tycker inte jag borde riskera ett nytt x nu när det var nära att hända igen. Nu har mensen satt igång igen. Skönt att det börjar rullar på igen. Hoppas på en tid för utredning snart.

• volvo bm 814

Väntar och väntar på svar om vi får vår utredning om varför allt går fel. Har ÄL nu och får inte lov att försöka på egen hand än pga cystorna. De är rädda att de små simmande ska ta sig förbi och befrukta och att ägget fastnar i en cysta på väg ut. Mår skit för det. Är snart 31.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?